Annons:
Etikettbur-och-skötsel
Läst 901 ggr
💕alizzen💕
2017-09-18 20:42

Finns det något bra spån?

Hej! Vet ni om det finns något spån för kaniner som gör så att kiss och sånt inte luktar så mycket? Jag vill gärna ha två kaniner men min mamma påstår att det luktar väldigt mycket, o vi ska precis flytta in i nytt hus o allt. Skulle vara jätte bra ifall ni visste om det finns något bra spån som "fångar" upp allt kiss.

Annons:
imsuchadiva
2017-10-01 12:46
#1

Finns inget som gör det helg luktfritt. Men att städa hos kaninerna flera gånger i veckan gör så att det luktar mindre. Kaninerna klarar även av att bo ute dygnet runt året runt.

emeliesjostrand
2017-10-15 11:30
#2

Jag tycker att Toa-Lätt fungerar bra samt som kommentaren ovan att städa ofta. Jag brukar inte städa hela buren mer än en gång/vecka men man kan ju ta bort där man ser kaninen har kissat :-) Hoppas det kan vara till hjälp!

Nicuin
2017-10-29 04:15
#3

Jag använder mig av vanligt kutterspån, och tycker det funkar utmärkt!

Dedär med att kaniner luktar extremt mycket är lite av en myt. Gör man ren toa varje dag och städar ut buren minst 2 ggr /månaden så kommer det vara relativt luktfritt. 

Mina kaniner bor utomhus, vilket också de gör att det luktar mindre! Vad gäller pluttarna (avföring aka bajs) så är de, vad jag har märkt i alla fall, helt luktfria.

Men som sagt, vanligt kutterspån är toppen! Det suger upp bra, är billigt, och i kombo med halm så kan det inte gå fel! ;)

✧・゚:* Heavy Comets *:・゚✧
✧・゚:* En klubb för eventälskare på Air Star *:・゚✧
☆*・゜゚・*(^O^)/*・゜゚・*☆


Fridaaaa
2017-10-29 08:26
#4

Toa-lätt är för hårt för kaniner att gå på, plus stinker.

Jag har kutterspån, luktar i princip ingenting när jag har innekaniner.
SAmma med easyströ.

Men olika är olika känsliga.
Ibland krävs även kastrering för att det ska lukta mindre

Sedan beror det på hur ofta man städar, ytan mm också :)

 Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

Upp till toppen
Annons: