Annons:
Etikettmat-utfodring
Läst 1399 ggr
Gweny
2015-11-21 08:56

Min kanin tar inte emot godis från mig.

Hej, Min kanin Gweny som är 6 månader gamal vill inte ta emot godis från mig utanför buren. Jag vill få henne lite tamare och lungnare med hjälp av godis. Jag vill på så sätt även lära henne att jag inte är farlig. Skulle vara tacksam för svar!

Annons:
Storip
2015-11-22 17:23
#1

En del kaniner gillar inte att äta där de inte är trygga, en del kaniner gillar inte att äta när de är i famnen tex.

Hur länge har du haft henne? Får hon hoppa ut ur buren själv/lyfter du ut henne?

Börja med att ge godis till henne i buren först, där hon är trygg.

https://sites.google.com/site/vargidetskaniner/home


Gweny
2015-11-24 19:38
#2

Hej! Jag har haft henne i snart 5 månader. Jag lyfter ut henne ur buren då jag hade byggt en trappa åt henne en gång men hon intw vågar använda den. :/ Borde jag försöka med trappan en gång till? Tack för tipset! :)

Gweny
2015-11-24 19:39
#3

Är det bättre att ställa buren på golvet eller att ha den på ett bord?

[thildaaaa]
2015-11-24 20:52
#4

Jag skulle säga att det är en smaksak. Jag tyckte att det var väldigt skönt när jag hade buren på golvet och bara kunde öppna luckan så att han fick hoppa in och ut som han ville :) Vad har du provat för godis? Du kanske kan ha kaninen i rummet och ge den tid att nosa runt och komma till rätta, sen sitta där på golvet med något som den verkligen gillar (tex banan, min kille blir helt galen över det haha) och när kaninen kommer till dig så ger du lite godis :)

Gweny
2015-11-24 21:21
#5

Jag har provat med såna där drops i olika smaker och torkat äpple men även de grönsakerna som hon brukar gill i buren. Men hon vill inte ha något av det utanför även om hon får springa fritt. :/ har du något annat förslag på godis med? för min tar inte banan :P

Upp till toppen
Annons: