Annons:
Etikettom-sajten-och-ifokus
Läst 2010 ggr
[_annaH]
12/5/12, 3:04 PM

Annonseringregler för Dvärgkaniner iFokus

Annonseringsregler för Dvärgkaniner iFokus

Här är några enkla regler som vi vill att alla följer.

Regler för annonsering på Dvärgkaniner iFokus:

  • Enbart kaninrelaterade annonser ät tillåtna
  • Annonsen ska placeras i rätt kategori (Köp & Sälj)
  • Börja rubriken med dagens datum, ex. 17/3
  • Rubriken ska märkas med ärendet. (S)= säljes (K)= köpes
  • Mallen nedan ska användas i annonsen för att få en godkänd sådan, används inte mallen tas tråden bort och man får göra en ny annons som följer våra regler
  • Är annonsen inte aktuell, dvs djuret eller varan är såld, så skriv gärna det så kan vi låsa/ta bort tråden.
  • Annonsens tid varar 1 månad därefter får man göra en ny tråd om djuret eller varan inte är sålt. 

I annonsen ska ska det finnas så mycket information om kaninen som möjligt.
Mall för säljes annons:

Namn:
Kön:
Ras:
Ålder:
Teckning/Färg:
Om föräldrarna:
Övrigt om kaninen:
Pris:
Finns på ort:
Ev hemsida:
Kontakt:
Bild:

Mall för vara:
Produkt:
**Storlek:
****Skick:
****Pris: 
****Stad:
****Skickas varan på posten:
****Kontakt:
**Bild:

Om ni väljer att lägga ut erat mobil/telefon-nummer, tänk en extra gång innan ni lämnar ut det. Vill ni ha hjälp med att få bort det, kontakta sajtvärd/medarbetare.

Annons:
stallostby
3/28/13, 5:42 PM
#1

Förlåt att man söker en kanin och vill betala för den!

Mitt första besök på sidan blir den sista!

en seriös annons låses, dåligt! har aldrig hänt mig på iFokus tidigare!

Tråkigt första bemötande, annonserar normalt som på vilken sida som helst..

Fridaaaa
3/28/13, 6:08 PM
#2

#1 Här är inget dåligt bemötande.
Och man får självklart söka en kanin här, men annonsreglerna gäller för alla, och förstår ej svårigheten att följa dem?
Det är för att underlätta, inget annat. Är väl inte för mycket begärt? Så det handlar ej om att du ej får söka efter en kanin osv.

Trist att du känner dig illa bemött, men såna är vi ej på denna sajten, utan alla strävar efter en bra och god stämning.

 Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

stallostby
3/28/13, 6:37 PM
#3

Jag gick direkt till annonssidan, visste inte att det var SÅ speciella regler! tror inte jag skrivit någgt konstigt eller fel!?

Fridaaaa
3/28/13, 6:43 PM
#4

#3 Du skrev t.ex inte datum i rubriken och du skrev t.ex inte (K) i rubriken eller "köpes" 🙂

Reglerna är för att underlättare för oss, för köpare, säljare ect, något vi har bestämt gemensamt här på sajten, för att det underlättar på många sätt.

 Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

stallostby
3/28/13, 6:47 PM
#5

Men kära du! har inte behövts i någon annan annonssajt, viktigt antar jag! Fy på mig! Datum står på inlägget annars men.. och i annonsen har jag säkert skrivit att jag vill "köpa" kanin.

tack för mig :)

Fridaaaa
3/28/13, 7:11 PM
#6

#5 Jag är inte "kära du", låter nedvärderande i mina öron när någon säger så-
Olika regler gäller på olika sajter, så enkelt är det 🙂 Och samma regler gäller för alla. Du behöver inte överdramatisera allting.
Och inte heller skriva att du blir illa bemött, när ingen skrivit någon nedvärderande eller liknande?  Utan bara gett info? Får ej ihop den logiken faktiskt 🙂

De olika sajterna på iFokus, har olika regler. Det får man respektera när man går in varje sajt, och inte bli sur för en sådan här bagatell.

 Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

Annons:
[_annaH]
3/29/13, 10:35 AM
#7

#1 Vi har regler av en anledning och det är för att underlätta för ev köpare av kanin eller tillbehör. Jag har sett allt för många annonser där man inte vet något om kaninen utan många får fråga sig fram vart kaninen finns, om säljaren har en bild, hur gammal kaninen är osv, då blir det allt för många frågor i tråden, samt att många kan fråga exakt samma sak. Även om annonsen är seriös så kan vi inte låta några följa annonsen och vissa inte. Att ha datum samt (S)(K) i början underlättar väldigt mycket för då ser man direkt att det är en säljes tråd, även datumet underlättar för oss som sköter sajten att ta bort tråden efter en månad istället för att gå in i varje försäljningstråd. 

Tråkigt att du tycker att det är dåligt bemötande här och du får gärna kontakta mig om det så löser vi detta. 

Alla sajter har olika regler och vi har tillsammans här kommit fram till att dessa regler underlättar för köpare och säljare. Det är inte svårt att kopiera mallen och klistra in. Hade alla läst annonseringsreglerna så hade inte trådarna låsts och problemen hade inte uppstått. 

Hoppas du förstår våra regler och accepterar detta, det är upp till dig och komma tillbaka hit eller inte. Jag vet iallafall att Dvärgkaniner.ifokus är en väldigt bra sajt och har väldigt god stämning och medlemmarna är underbara och hjälpsamma. Kikar du runt i trådarna så tror jag att du kommer tycka likadant :) 

Hoppas vi ser dig här framöver iallafall! 

Mvh

stallostby
4/2/13, 12:57 AM
#8

#7 Tack för ditt informativa svar, visst förstår jag, men blir irriterad när man skriver en välskriven seriös annons och blir blockad på direkten som om man vore en huligan! Då kände jag mej nedvärderad och kränkt.

Men visst är det bra att man har strikta regler just runt kaniner. Och just de frågor du tog som exempel är ju precis det man frågar efter. Men skriver man köpes/sökes så förstår man nog att man vill köpa kanin.

Finns säkert andra system för detta, kanske ha separat köpes, säljes..inte vet jag. Ska komma ihåg K:et. 🙂och datum var det väl..

Ha det bra! Återkommer nog, när det sjunkit till..svanskotan :)

Upp till toppen
Annons: