Annons:
Etikettom-dvärghare
Läst 2531 ggr
Beatrice_Love_Kaniner
2012-11-21 22:30

(k) Hane till parning

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Skriver här också!:

Söker en hermelin eller dvärghare till parning! I Stockholmsområdet! Gärna en bra hoppare! :)

Behöver en hane till mitten av Mars

Finns det någon snygging till denna fina dam?

/Hälsningar Bea och kaninerna

 

Uppfödning av rex hermelin

Annons:
[MiniPim]
2012-11-22 18:23
#1

Du kan ju testa att skriva lite mer information om din hona också! 
Och vilken slags färg du söker! Glad

Lycka till!

Beatrice_Love_Kaniner
2012-11-23 13:58
#2

#1 varför skulle jag skriva info om honan? Det här är ingen text om henne, jag söker bara en hane

Färg spelar ingen roll, vill ha en massa förslag bara

/Hälsningar Bea och kaninerna

 

Uppfödning av rex hermelin

[MiniPim]
2012-11-23 15:04
#3

#2 Om du skulle ge ut din hane till parning, så skulle du väll vilja veta lite om honan? :-) Menar iget illa, abslut inte. Och jag menade inte att skriva det på ett elakt sätt aå du tog illa upp.

Beatrice_Love_Kaniner
2012-11-23 15:15
#4

#3 jag menade inte att låte otrevlig ;) Men varför skulle man vilja veta om honan? Det är väl ändå jag som ska få veta om hanen? :)

/Hälsningar Bea och kaninerna

 

Uppfödning av rex hermelin

[MiniPim]
2012-11-23 15:44
#5

#4 Man kanske vill veta hur hon är, ifall man vill ha en unge efter. Eller sånt! Men det är ditt val. Glad

Jaja, slut på OT. Vill du att jag ska ta bort kommentarerna?

Tsukas
2012-11-25 12:44
#6

#3 Lånar man ut sin hane vill man veta vad för hona han lånas ut till såklart. Jag skulle i alla fall aldrig låna ut Min hane om jag inte visste vem honan var. Man vill gärna veta hur gammal honan är, färg, föräldrar, var hon kommer ifrån, temperament och hur hon är och allt, vad syftet med kullen är m.m.

Annons:
Beatrice_Love_Kaniner
2012-11-26 11:07
#7

ok, min hona är 2år nu i sommar… :) Hon är en renrasig rex hermelin med stamtavla dock inte stamboksförd då hon har två luckor i stammen, hon är väldigt blyg då hon inte är så handskad av sin förra ägare men absolut inte aggresiv eller tjurig på något sätt! Väldigt nyfiken.

Syftet med kullen är att framförallt spara en unge och vara med den sedan födseln, Att också fortsätta med hoppning då Uni också har visat lite intresse av hoppning…

/Hälsningar Bea och kaninerna

 

Uppfödning av rex hermelin

[_annaH]
2012-11-26 11:40
#8

Har hon fått kull innan?

Ett tips i framtiden är att alltid skriva information om din kanin ifall du vill att någon ska låna ut sin hane, att låna ut en hane till någon som inte vill berätta något om honan ger inte några positiva tankar. Det tog endå ett par frågor innan du valde att berätta om honan, skulle jag nu vilja låna ut Min hane så skulle jag inte behöva tjata om att få information om honan. Det är båda parterna som ska berätta om sina kaniner, inte bara ägaren som har hanen. Lånar man ut sin hane till någon som vägrar berätta om sin kanin så är risken att honan är aggressiv och bär på bettfel m.m. det är iallafall min första tanke när någon inte vill berätta något om kaninen.

Beatrice_Love_Kaniner
2012-11-26 12:46
#9

#8 förlåt men jag förstår inte riktigt hur ungarna från min mamma ska påvärka hanen om honan nu skulle vara aggresiv… Obestämd Det känns ändå inte som att någon vill erbjuda hanar här. Det har jag också uppleft mer och mer med denna sida att responsen har minskat!… Rynkar på näsan Tråkigt tycker jag!

/Hälsningar Bea och kaninerna

 

Uppfödning av rex hermelin

[_annaH]
2012-11-26 13:21
#10

Många vill gärna inte lämna ut sin hane till vem som helst, speciellt inte om man inte vet något om honan.

Prova andra ställen och se ifall någon vill erbjuda sin hane, sen är det inte alla som vill låna ut sin hane heller och man kan inte förvänta sig att få en hane på bara ett par dagar.

Att skriva kort information om honan och vad man har för mål med kullen kan hjälpa.

Personligen skulle jag inte låna ut Min hane till någon som inte berättar något om honan, det kan hända att jag bidrar till dålig avel vilket jag absolut inte vill.

[MiniPim]
2012-11-26 16:14
#11

#9 Skulle du själv låna ut en hane till en tjej som hade en hona, och inte hade skriit något om den själv? :-) upp till dig, absolut. Men jag tycker det är fel, och kandke därför du inte har hittadt någon som vill låna ut hane, då det beukar vara många som vill. Håller med #10 ;-)

Beatrice_Love_Kaniner
2012-11-27 16:00
#12

putt.

/Hälsningar Bea och kaninerna

 

Uppfödning av rex hermelin

mickro
2013-01-13 01:05
#13

Har hon haft kull innan? Annars är väl hon för gammal?

Annons:
[MiniPim]
2013-01-13 09:33
#14

#13 Just vid detta tillfället vet jag inte, men hoppkaniner (som såklart är i bra hull) brular man ta kull på när dom är ca 2 år. :-)

Beatrice_Love_Kaniner
2013-02-18 09:08
#15

#13 nej hon är inte för gammal.

/Hälsningar Bea och kaninerna

 

Uppfödning av rex hermelin

Emmetem
2013-02-19 00:54
#16

#15 Jo 2 år är gammalt för en första gångs kull! Det är inte rekommenderat. Däremot om honan har haft ungar sedan innan så är det en annan sak. Att para honan nu är inte rekommenderat om hon inte haft kull sedan innan. Problemet är att honan lättare samlar på sig fett, som kan sätta sig runt organen och bäckenet. Detta gör att förlossningen blir svår för henne och både honan och ungarna löper risk att dö.

/ Medarbetare på Hermelinkanin iFokus och Lejonkaniner iFokus.

Upp till toppen
Annons: