Annons:
Etikettmåste-skriva-av-mig
Läst 1964 ggr
Fiffi09
2012-08-24 00:56

Älskade Fiffi

Igår var jag tvungen att låta min dvärgvädur Fiffi somna in. Hon skulle bli 3 om två veckor. Jag saknar henne något så fruktansvärt! Hon var så social följde efter mig hela tiden vart jag än gick och hoppade på mina fötter, mellan benen och krafsade mig på benen för att tigga godis. Hon fick förståss oftast inget det är ju inte bra för en liten kanin mage med för mycket godis.

Hon hade problem med tänderna, pastorella infektion. Hon opererades i mitten av Juni och gick på antibiotika i fem sex veckor. Hon verkade må bra och vi skulle på återbesök i September. Veterinären hade förklarat för mig vid operationen att det var dålig prognos och att dom nästan alltid får tillbaka bölden. Jag tyckte ändå att vi åtminstone skulle försöka. Men för några veckor sen började hon kissa på min fotpall eller i mitt knä. Först tänkte jag att hon var arg på mig eftersom jag passat mammas hund och hon inte fått va ute så mycket. Innan dess hade jag haft jätte mycket att göra och inte haft så mycket tid till henne. Sen hade jag fullt upp med att måla om och greja här hemma så jag tänkte hela tiden att hon var sur på mig. Men sen började hon kissa överallt, hon kissa tom på sovhyllan och då beställde jag tid till veterinären. Jag tänkte att det kanske kunde vara en urinvägsinfektion. Så jag knalla dit med min lilla Fiffi. Veterinären förklarade att det kunde vara njursten och ville röntga. Jag bad dom att kolla tänderna när dom ändå skulle söva henne. När veterinären kom tillbaka berätta hon att dom inte visste vad det var för fel. Dom kunde inte urskilja urinblåsan eller se någonting, allting såg bara konstigt ut. Dom var flera som tittade och dom har ganska bra erfarenhet av kaniner. Dom tänkte att det kanske var en infektion i bukhinnan. Dessutom hade bölden kommit tillbaka och hon hade sår i tandköttet. Hon var också aldelles för smal trots att hon ätit som en häst. Jag tog beslutet att låta henne somna in. Hade det "bara" varit magen eller tänderna så hade situationen kanske sett annorlunda ut. Jag var med henne när hon fick sin spruta och den evighet det tog innan hjärtat slutade att slå.

Här är så tomt hemma! Jag tycker mig höra henne och jag förväntar mig att se henne varje gång jag vänder mig om! Sen har jag så dåligt sammvete för att jag inte ägnade mer tid med henne veckorna innan. Jag skulle plockat upp henne och klappat henne, gosat med henne. Jag klappa henne såklart men oftast när hon satt på golvet i stället för att ha henne i knäet. Tyvärr så får jag erkänna att jag på sistone inte ville ha henne i knäet för att hon alltid kisssa på mig.

Jag förstår rent logiskt att hon var tvungen att somna in och att det inte hade spelat någon roll om jag kommit in med henne nån vecka tidigare men jag saknar henne och jag får sådana skuldkännslor.

Annons:
Jessicahagstrom94
2012-08-24 14:58
#1

vart satt bölden? blev lite orolig för min kanin har nämligen en knöl precis på sidan av nosen, tänkte om det var samma sak.. ska till veterinär på måndag..

vila i frid fina kaninen, så hemskt! <3
styrkekramar!

[_annaH]
2012-08-24 18:19
#2

Va tråkigt:( Vila i frid lilla ninen <3

Fiffi09
2012-08-24 18:53
#3

Bölden satt i vänster underkäke. Dränaget dom satte när hon opererades hamnade nästan mitt på.

Jag har idag haft besök av djurens vänner. Dom gör alltid hembesök innan dom placerar djur vilket jag tycker är super. Jag var nämligen innepå deras saijt för en månad sen när jag fundera på att skaffa en kompis till Fiffi. Lille Kalle finns kvar och ja känner att jag gärna vill ge honom ett hem. Ska hälsa på honom i veckan och se om vi klickar. Inte för att ersätta Fiffi mn jag kan väl åtminstone få ha något att glädja mig åt också och inte bara sörja.

Jessicahagstrom94
2012-08-24 23:11
#4

#3 usch då :(

vi skaffade Oliver en vecka efter att vår sista kanin dog, och det hjälpte mot sorgen. man ersätter aldrig ett djur på det sättet, men att skaffa ny kan göra att man får lite glädje i det hela, precis som du säger.

Emmsann
2012-08-25 20:33
#5

Vad stark du är som kunde ta det svåra besultet! Hoppas du hittar en ny kanin som kan fylla ut tomrummet lite och glädja dig :-)

Vila i frid Fiffi!

//Emma

Fiffi09
2012-08-26 01:18
#6

Tack alla!

.

Annons:
Klara.b
2012-09-09 10:10
#7

R.i.p Fiffi.

Jag beklagar.

Mvh Klara, Musse, Hedda och Rabalder.


 

Upp till toppen
Annons: