Annons:
Etikettom-lejonhuvad-kanin
Läst 2927 ggr
Jojje991
12/13/11, 7:44 PM

Hoppning med kaninen...

Hej! jag har en fin liten Lejonhuvad dvärgvädur som är frisk glad osv men kan skaka i gallret om han vill ha något extra som knäckebröd…

jag brukar gå ut met han och låta honom hoppa i snön, och hjag har försökt tränna Agility om det är så det heter och  har själv byggt en liten hoppsak av trä men han har ändå inte velat hoppa över och han borde kunna det för han klarar att hoppa upp på buren som är typ en halv meter hög , och jag kan ju köpa från djuraffärn men dom är rätt så dyra …

Några Tips?????

:)


MVH/ JOHAN STOLTZ - Mithraz 2011-05-04 <3

Annons:
Fridaaaa
12/14/11, 10:22 AM
#1

Hur ofta får han komma ut i hage?

Hur gammal är han?

 Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

Sweety
12/14/11, 10:59 AM
#2

Förstog inte riktigt… vill du hoppa med kaninen och förstår inte hur du ska börja? Fattade jag rätt? x)

- Medarbetare på Lockar ifokus.

https://nouw.com/rosettagabriella - In och läs!

Jojje991
12/16/11, 3:46 PM
#3

1.Han är 8-9 månader gammal , och det är rätt så blandat när jag går ut med han men försöker vara ute med han någon gång i veckan….

2. Ja , jag har svårt att fatta hur jag ska börja

:)


MVH/ JOHAN STOLTZ - Mithraz 2011-05-04 <3

Prince_love
12/16/11, 8:00 PM
#4

Försök att vänja honom vid väldigt små hinder först och låt honom ta tid på sig och nosa på hindret. Stressa honom inte!! Hoppa jättelågt tills han fattat och pressa honom inte, då tappar han lusten.

Lycka till Glad

Jojje991
1/17/12, 8:06 PM
#5

Okej Tack för tipset!! :D


MVH/ JOHAN STOLTZ - Mithraz 2011-05-04 <3

tilde&twix
1/29/12, 2:03 PM
#6

Min kanin har varit jättetrög med sådant ! Men börja med liggande hinder som pinnar och kvastar. Och ha dom i hagen. Så lärde Twix sig det : )

Med Vänliga Hälsningar ♡ Tilde & djuren ♡ Innehavare av Fairytales Kaniner

 


 


Annons:
Jojje991
2/2/12, 9:12 PM
#7

Okej , tack för tipsen :)


MVH/ JOHAN STOLTZ - Mithraz 2011-05-04 <3

tussen12
6/30/12, 9:48 AM
#8

först så vänjer du han vid selen :)

sedan så har du låga hinder, (Jätte låga)

Ifall han inte hoppar över så kan du lyfta över han,Sedan låter du han vara kvar där lite så att han fattade vad du gjorde,

sendan när han har fattat så höjer du, Vill han inte hoppa så vrrid ner till den höjd han känner att han kan hoppa, Slösa med beröm, Använd helst inte godis, då man inte får använda det vid tävlingar :)

//Hälsningar Kringlans Kaninuppfödning!

 Hemsidan: www.Kringlanskaniner.weebly.com you know my name, not my story 

 

 

[.Jylle.]
6/30/12, 10:44 AM
#9

Fråga inne på kaninhoppning iFokus om du behöver mer hjälp :) Men det verkar redan som du har fått det :)

Upp till toppen
Annons: