Annons:
Etikettmedlemmar
Läst 7289 ggr
Emelie-E
2009-05-20 00:24

Presentera dig

Kan vara kul för oss här inne att läsa lite om er medlemmar också. Presentera er gärna! =)

Annons:
Emelie-E
2009-05-20 19:11
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#1

Jag kan börja lite smått då =)

Emelie heter jag och är 20 år. Bor med föräldrar och syster 5 mil norr om Göteborg.
Här hemma bor det även 4 katter, och två kaniner. Dock inga dvärgvädurar.
Min ena katt Basilika håller på att föda just nu, så vid skrivande stund har vi två kattungar här också=)
Den 12:e juni ska jag åka och hämta en liten kaninunge, fortfarande ingen dvärgvädur, utan en hermelin.

Om dagarna så gör jag inte så mycket, utan sitter mest bara hemma. Så för att fördriva tiden lite så nappade jag på Bellas förslag om att öppna denna sajten.
Jag hoppas att ni kommer att trivas och att ni inte tvekar inför att skriva inlägg och kommentera =)

Det var väl lite om mig =)

NinniH
2009-05-20 19:28
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#2

Ninni är mitt namn.
Jag är 21 år och bor tillsammans med mina föräldrar och lillebror i den lilla "staden" Smedjebacken, i södra Dalarna.
Här hemma finns 4 kaniner och 2 hamstrar.
1 av kaninerna är mina, samt bägge hamstrarna.

Om dagarna pysslar jag en del med djuren och fotograferar.
Djuren brukar få ställa upp som "modeller". =)

Är Medarbetare inne på kanin, och nu även härinne, vilket känns väldigt roligt.
Jag hoppas ni kommer trivas härinne lika bra som jag vet att jag kommer göra.

Är det något ni undrar över, så är det bara att skicka ett PM.


Zvintos
Uppfödning av Dvärgvädur Rex med stamtavla

Bella-R
2009-05-20 19:50
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#3

Jag heter Bella och är en tjej på snart 17 år.

Jag är född och uppvuxen i Stockholm, och här bor jag än idag tillsammans med mina föräldrar.

Mina stora intressen är djur, och då främst hundar, kaniner och marsvin, och fotografering. Mina djur som jag rår om är två marsvin, min kanin Gösta och min hund (och om två dagar även en till hund, så då blir det två hundar Flört).

Jag virkar och stickar även en hel del när jag får lust. Annars träffar jag kompisar och umgås med dom på mestadels helger.

Jag har nyligen blivit Medarbetare här på Dvärgvädur och är även Medarbetare på en till sajt som även den snart ska lanseras. Glad

Mitt riktiga namn är egentligen Isabella, men jag har kallats Bella så länge jag kan minnas, så det vill jag fortsätta kallas för oxå Flört

_____________________________________
Mvh
Bella

Scientia est potentia -- "Kunskap är makt"
Per aspera ad astra -- "Genom svårigheter mot stjärnorna"
Tuam ipsam vive vitam, quia tuam ipsam oppetes mortem
-- "Lev ditt eget liv, för du ska dö din egen död"

Kristall
2009-05-21 20:18
#4

Jag heter Sanna och bor i Finland. Glad

Jag fyller 15 år i höst och börjar alltså då i nian. Mina intressen är kaniner (såklart), hästar & ridning, fotografering m.m.

Kaniner har vi haft i familjen i 9 år. Min första dvärgvädur skaffade jag när jag var ~10 år gammal, vi köpte honom i en djuraffär och han var nog inte renrasig. Ett år efter att han dog köpte jag Saga, madagaskar dvärgvädurhona.

Har nu Saga, Curry (teddyvädurhane) & Tingan och Tuffan (dvärgvädurkorsningar), + Sagas två ungar, Chili och Cinnamon. Planerar att börja föda upp dvärgvädurar i ganska liten skala 2010.
Andra djur vi har är fyra vuxna katter och just nu 8 kattungar. ^^
Samt en hund som bor hos min mormor.

Med vänliga hälsningar, Sanna Johansson

Besök gärna min blogg :)

Emelie-E
2009-05-21 20:38
#5

#4 Välkommen hit =)

Tarkie
2009-05-21 21:03
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#6

Jag heter Tarkan och bor i Stockholm, är 13 år gammal, men fyller 14 iår.

Jag har haft kaniner sen jag var liten. 2005-2007 hade jag et uppehåll med kaniner. Då hade jag en hamster istället. Nu har jag 3 kaniner och 2 till ska komma in i min "lilla" farm med kaniner, hehe. Jag rider även på ett stall nära mig.

Min fritid går åt att pyssla med kaninerna och ibland så sticker jag iväg till stallet som ligger några minuter bort.

Är Medarbetare här på Dvärgvädur och
är jätteglad för att Emelie frågade mig!

Hoppas alla kommer trivas här Skrattande

Annons:
MimsForever
2009-05-22 20:00
#7

Jag heter ida, från eskilstuna, 14 år fyller 15 i Oktober D: ( kan inte vänta! ).

jag har 2 kaniner, Mims- dvärgvädur på 2 år igår :)  och Lovis - Hermelin fusch född i februari, kommer från frihetenskaniner :) .
så har jag en till kanin, nästan haha. det är min systers kanin som jag brukar ta hand om ibland , han heter Wilmer och är hel bror till Mims :), jag ska även ha "stallkaninerna" i sommar, så det blir fullt upp :P.  

min första kanin delade jag med min syster, en  . . agressiv liten hermelin som hette kanin ( påhitigt namn! ) som sprang runt och bet en i tårna hela tiden :P. Mina intressen är kaniner ( ofc) Fotografering och hästar, praktiserar i ett stall :) . 

En liten video på mims haha :)

[Wera]
2009-05-22 20:23
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#8

Jag heter Wera! Och jag är 15 år men fyller 16 i november ;) har haft kaniner sedan jag var 10 år. Haft alla möjliga raser, men absolut bästa är ju dvärgväduren.
Jag bor i Dalarna men bara 20m från vårt hus kommer Gävleborg så jag brukar säga "Gränsen av Gävleborg/Gästrike och Dalarna" alltså utanför Edsbyn och Rättvik i Ovanåker. Lite krångligt där haha.

Bor med mamma, lillebror, tvilling syster och nu min mormor *suck* ja iaf. har vi hund, som tyvärr kommer flytta snart efter som hon försökt döda mina kaniner (!) nej det tillåter inte jag.
Men i sommar kommer min moster upp och tar med sig två hundar, en tik och en hane (valpar) som är uppfödda hos min moster, och vi har även en katt - världens bästa katt faktiskt, har just nu två dvärgvädurar hemma, en till salu dock + 2 teddyvädurar (flera på G också, blandannat en kull) och en hermelin samt en holländare och tillsist har vi en hamster också.

Går i skolan i Furudal, ska börja Samhälle i Edsbyn sen.
Intressen: Datan, fotografering, vänner och lite sånt då, förut var det hästar men det har glidit, haft hästar förut dock.

Btw, bor ute i skogen, på landet.

- Jaja slut tjatat här, bjuder på en ny bild från när jag var i Mallorca!

Animalfriend
2009-05-22 20:33
#9

Jag heter Maja, och är 17år. 

Bor i sköna Skåne, på landet på en liten gård tillsammans med mina föräldrar och djuren. 

Jag har kaniner som mitt livs stora hobby. :) 

Hoppkaninkorsningar är vad här finns mest av hemma, annars finns här lite dvärgvädurar, löwendvärgvädurar och så min lilla dvärgvädursrextjej, och löwenkaniner också. :) 

Förutom kaniner, så har jag även en hund, en "dvärgkollie", shetlandschepdogg. :)

Jag startade hobbyuppfödningen Majakanins Kaninuppfödning. Min mamma tog över uppfödandet då jag riktade in mig mera på hoppning, och gick med i Skånes kaninhoppare.

Jag har vuxitupp med kaniner, och är en "kunskapssvamp" som helatiden vill lära mig mera om kaniner, deras beteende, kostbehov m.m. 

Tycker det ska bli superroligt att hjälpatill här på dvärgvädur.ifokus, och hoppas vi ska få jätte trevligt och roligt tillsammans här! :)

Kiwanu
2009-05-22 21:58
#10

Hejsan Svejsan !

Jag heter då Lovisa Ängsback, 13 år, Ägt den underbara rasen Dvärgvädur ända sen jag var 6 år, och det är en ras som verkligen passar ihop med mig, jag skulle inte kunna tänka mig själv utan kaninerna, det är inte min hoppy - utan min livsstil !

Kaniner finns alltid på min hjärna, så fort jag ser någonting så tänker jag "Åh, den därakanske man skulle kunna ha till kaninerna !" Haha, så det sitter som fastklibbat i min hjärna mitt kanin intresse !

När jag inte håller på med kaninerna så … Hm, vad gör jag då, jo, jag spelar fotboll, och det har jag gjort i 8 år nu, och tycker att det är riktigt riktigt kul ! Så är jag ju såklart med mina vänner, men dem har inte mycket till kaninintresse dem inte ! Så jag tycker att dert är jätte kul att komma hit till Dvv.ifokus.se /kanin.ifokus.se för här brinner ju alla för kaniner !

Till sommaren har jag nu tänkt att börja hoppa, men det beror lite på vad kaninerna går för här hemma, ha ha, än har dem inte visat några talanger på hoppning nej, men vem vet.

Jag bor i Falun/Dalarna, och har aldrig flyttat i hela mitt liv. d.v.s aldrig flyttat från det hus jag bor i nu, och vi har inga planer på att göra det heller. Så skönt.

Det var lite om mig det ! :D

Bella-R
2009-05-22 22:02
#11

Intressant! Ska bli kul o lära känna er Glad

_____________________________________
Mvh
Bella

Scientia est potentia -- "Kunskap är makt"
Per aspera ad astra -- "Genom svårigheter mot stjärnorna"
Tuam ipsam vive vitam, quia tuam ipsam oppetes mortem
-- "Lev ditt eget liv, för du ska dö din egen död"

[Wera]
2009-05-22 22:10
#12

#1 Vad är det för 2 kaniner ni har? :)

#3 Jaha heter du Isabella! Det är en fint namn tycker jag :) Ett av de få namn jag skulle vilja heta =P

#7 Har också en kanin från Frihetens :D

#10 Vad skönt för dig att aldrig flytta! Fast jag tycker det kan vara skönt ibland, att komma bort om man t.ex. inte skulle trivas eller bara börja om på nytt! Jag har flyttat 4 gånger, först när jag var 2 år, från Stockholm, Nacka till Dalarna, Orsa och bodde där i 8.5 år sen flyttade jag till Mora med pappa och bodde där i några månader bara sen flyttade jag tillbaka till mamma i Orsa. Sen 3 år senare flyttade vi hit till Ovanåker! =D
När vi bestämde oss för att flytta från Orsa vela jag inte alls! Nej nej jag älskade Orsa - Nu är jag glad över det! Orsa har förändrats väldigt mkt tycker jag! Bra massa fjortisar, elaka människor, alkoholister, knarkare, och antingen har dom som jag gått i samma skola med "gått och blivit emos eller fjortisar" :S Jag är bara jag fortfarande! Haha.

Emelie-E
2009-05-22 23:35
#13

#12 Det är två teddylejon jag har =) Snart ska jag även få hem en liten hermelin =)

Annons:
Vittervinge
2009-06-25 03:41
#14

Hej! Ellinor var namnet, är 16 år gammal och ska till hösten börja på gymnasiet med inriktning Sam.

Har sedan 2000 haft kanin men det var inte förens 2005 jag började ställa ut. Efter det har jag fött upp dvärgvädurar men fick upp ögonen för kaninhoppning 2006 och har därefter blivit mer aktiv där. Idag föder jag inte upp dvärgvädurar längre men kan stoltsera med första egenuppfödda kaninen är utställd på 95p.

Åter till kaninhoppningen, som är något jag verkligen brinner för, så har jag ett gäng kaniner, 6 harkorsningar, 4 dvärgvädurar och 5 hoppkorsningar. Och inte för att glömma familjens älskling, en stor fransk vädur/tysk jätte scheck bebis vid namn Mio.

Jag föder upp hoppkaniner numera och är en erfaren uppfödare, mig kan du fråga om det mesta, märkning, genetik, avelsfrågor

Är medlem i Stockholms Kaninhoppare och sitter med i styrelsen där. Sitter mitt andra år i styrelsen och trivs bra med allt arbete där omkring.

Förutom kaninerna är jag utbildad hundinstruktör och äger en mellanpudel tik på 5år, samt tränar med en parson jack russell tik på 10 år. Arbetar även med problemhundar
som ingår i flocken, en Komforthländer och en border collie korsning. Lägger ner väldigt mycket arbete på att flocken ska fungera ihop, och testar mig fram i olika metoder
då jag än så länge saknar balans mellan två tikar. Tävlar även Agility med min mellanpudel tik  och tränar lite allt möjligt med övriga flockmedlemmar, jack russeln tävlade tidigare med men har dragit ner på det pga åldern.

palsternackan
2009-06-25 11:15
#15

Bra ide! Kul att lära sej lite mer om alla här! ^^

Jag heter Sofia (kallas konstigt nog för Stinky efter ett mumin-test jag gjorde..) Jag är född 1995 (jag är nu fjorton år) .

Mina största intressen är djur av alla slag och storlekar, och foto (kameran hänger med nästan överallt!). Jag har en liten dvv-hane på ca 5 år nu som heter Stampe, en riktig pussmaskin och nog min allra bästa vän, honom har jag haft sen jag var runt 7-8 år.

Jag har även en hund, en engelsk cockerspaniel, en röd liten pojke på 2 ½ som heter Timmie.

Jag bor med mina föräldrar och min bror, och snat kommer det även flytta in grodor och lite fiskar i mitt rum, och jag längtar ihjäl mig! =)

Vad jag håller på med just nu är nog aaatt… planera mer inför burbygget, ska göra en rätt så stor utebur till lilla stampeponken =)

Mja, var väl lite om mej ^^

Kram till alla <3

Raspberry
2009-06-26 00:14
#16

Jag heter Sofia. Jag är född 1996, fyller 13 nu i sommar.

Mina största intressen är kaniner och fotografering. Jag äger en dvv- kille och två dvv/hermelin- tjejer. Dvärgväduren heter Hugo och är 3, snart 4 år. Korsningarna heter Nelly och Tessie, de är kullsyskon och snart 3 år.

Jag har även en kissekatt på 7 år, svart och heter Felix. Och så har jag ett sött litet marsvin vid namn Nemo, han är då 3 snart 4 år.

Jaa, det var väl allt om mig! :)

huldisen
2009-06-26 01:26
#17

Jag heter Matilda och är 15 år. Bor i en by som ligger i norrbotten. Har 19 kaniner just nu och då är 9 av dom ungar. Föder alltså upp dvärgvädur och Lejohuvad kanin :).

Har även en liten katt som heter brutus ..  och får ju inte glömma fisken hugo haha :D.

Husberg
2009-06-28 00:33
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#18

Mitt namn är Elin och jag är fyllda 14 år. Bor i stockholm med ett gäng kaniner nu iaf, mina intressen är hästar och kaniner men högst upp på prispallen står kaninen^^ Tävlar aktivt (förutom då min hona har ungar) inom STKH:)Jag äger en liten uppfödning på Dvv och hoppkorsningar som kallas Lurvtussen's kaniner, just nu är inte gårdsnamnet reggat men det kommer att bli det inom STKH:D Enda sen jag var liten har jag levt med djur och just därför kan jag inte släppa taget:P

Jag är medlem på Skaf och har uppfödar nummret M22 och är medlem inom STKH.

Just nu är jag väldigt glad då jag tingat en liten hane från Miss pinkys kaniner^^ Lille Golden Pheonix - Pheob:D

tinaLY
2009-06-28 13:26
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#19

Hej! Mitt namn är Tina och jag är 17år gamal. Jag går på Helsingborgs ridgymnasium och supertrivs där!

Jag bor i skåne-land och bor mellan mina två skilda föräldrar med en vecka var. Jag har även en lillasyter.

Jag fick upp ögonen för kaninen -05 och sen dess har jag letat efter mer information om dessa små underbara varelser. Jag har här hemma 3 kaniner, dvv. fuchs Skanör´s Mazarin "Bella", dvv. Dumlé och hermelinkorningen Albin.

Jag älskar hästar och rider på en nordsvensk 2grr/veckan. Men nu i sommar får jag hem honom och har honom 5 veckor, nästa vecka är han här<3

Totten2
2009-06-28 23:51
#20

Hej!

Jag kanske är äldst här 36 år! Bor i Stockholm. Har en sambo och två underbara ungar en kille på snart 6 och en tjej på 3 år. Vi har precis blivit med utekanin. Vår lille Curman en dvärgvädur som är chinchilla. Nu är han 9 veckor.

Jag har lärt mej massor här och vi får se vad som händer med tex hoppning i framtiden.

Annons:
SagaoAlfred
2009-06-29 19:53
#21

Hej.

Ida heter jag, 23 år gammal.
Jag & min sambo har 5 kaniner, och en 6e snart.
två dvärgvädurar, en lejonhuvad dvv utan man, en korsning, en hermelin och snart en teddyvädur. (Har tingat honom, men han är ännu bara ca. 6 veckor.)

Har nyss flyttat till Umeå å trivs som fisken i vattnet.
Vi har även 2 st hundar. Indra & Joxa.
Förutom djuren så är mitt absolut största intresse att fotografera.
Har en Nikon D80.
Annars så umgås jag med vänner, är på fester osv. :)

Pandy
2009-06-30 13:04
#22

Hej, jag heter Li och är 17 år gammal. Bor tillsammans med mina föräldrar i Hedemora som ligger sydöstra dalarna. Har två stycken dvv vid namn Amelia och Tamira. Har som intresse kaniner, hästar, dator och fotografering. Har haft kanin sen jag var 11 år gammal. Har även en labdrador vid namn Mynta som är 6 år och min syster har tre stycken gerbiler. Rider och alltid älskat hästar sen första gången jag såg en häst. Så har ridit i 10 år på ridskola och har en skötponny just nu. Annars så är jag med vänner och bara njuter av livet.

Henni-Chan
2009-06-30 15:25
#23

Mitt namn är Hendrike och är född 1991.
Bor fortfarande hemma med min mamma, systrar och alla kaninerna.
Är innehavare av Misspinkys Harar mer om mig och kaninerna kan läsas på min hemsida http://www.pinkys.kaniner.se

Hendrike "Pinkku" Palm 

Miss Pinky's Hoppkaniner ~

Reg. gårdsnamn i SKHRF

ssandraa
2009-06-30 20:12
#24

Mitt namn är då Sandra, är 14år, blir 15 i januari nästa år, (kan knappt vänta) Bor i en liten by ca 2 mil utanför Umeå men min mamma, pappa, lillebror och lillsyrran!

Har 3 kaniner, Silver , Atte och Jimmy! Har också 2 katter med familjen! 
Har som intressen mina djur, rider även på surf (södra umeå ryttarförening) på storhäst. rider en häst lite nu och då senaste tidn!!! Spelar innebandy också! förövrigt så gillar jag verkligen att bada i havet eller på ett badställe med kompisar :D

utekaninen
2009-07-01 13:40
#25

Jag heter Hanna och är 12 år (minst här :P)

Jag bor lite utanför stockholm med mina 3 storebrosor, min mamma och pappa.

Jag har två kaniner som heter Gucci och lilleman. Vi hade katter förut och då hade vi ganska många (20 st). Men just nu så har vi inget annat en kaninerna.

Mina intressen är mina kaniner och mina vänner.

[DHIZA-bus]
2009-07-10 23:36
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#26

jag heter Erika och är 18 år.

jag bor i eskilstuna med mamma och pappa och lillasyster. Jag pluggar till nätverkstekniker.

jag har två kaniner:

Ellen 1 år om en vecka =) och sen har vi nyckomlingen

Puff ca 8 månader vet inte riktigt. köpte honom som en omplaseringskanin då någon hade slängt ut honom =(. nu mår han som en prins. =) Kom i måndags 6/7.

vi har två katter också.

mitt interesse är kaniner, hästar och trav.

På bilden är det Puff inte den bästa men han är fortfarande lite blyg.

liiinas
2009-07-10 23:57
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#27

Hej, jag heter Linnea och är sanrt 16 år. Bor i Onsala timmsammans med min mamma, pappa, storebror, undulat och mian två dvv Vanesso (1 år) och Isadora (6 mån.)

På fritiden så spelar jag piano och har gjort det i sju år nu :).

Jag rider också och har gjort det sedan 2003.

Jag orienterar även ibland (när jag har tid) och tävlar då!

Gillar att fota mycket också! Helst blommor och natur :)

Jag älskar att campa och sådannt och har varit på 7-8 scoutläger, jag är alltså en scout också ;).

Förutom det så är jag mycket med mina två underbara kaniner och lägger ner stor tid på att få de så snälla som möjligt och tillgivna! Det har verkligen länat sig, nu är de hur rara som helst (även om de har varit väldigt snälla från början).

Bild på mig:)

Annons:
EmelieME
2009-07-11 20:12
#28

Hej jag heter Emelie och är 8år. jag bor tillsammans med min mamma och pappa och så min lilla kanin Pelle. Jag bor i Löddeköpinge. Var bor ni andra någonstans? Det hade varit kul att träffa er i verkligheten. Helst då någon i min ålder.

mina intressen är:

kaninen,gympa, dansa och kompisar. Jag hoppas på att hitta många kompisar här inne också.

Kram Emelie

LinneaJohaanson
2009-07-11 21:02
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#29

Hej,

Jag heter Linnea Johansson och är 16 snart 17 år.

Jag går första året på gymnasiet på en skola som heter Jälla skolan. Den inriktningen jag går är hästhållning och är jätte rolig, med en super klass.

Jag bor i Uppsala, sävja med min familj (mamma, pappa, två brorsor, en hund, en fågel och 4 kaniner) Jag har haft kanin sedan 2001, en dvärgvädurs hane som dog 2004. Nu har jag mina fyra kaniner Twix, dvv, Putte, dvv, Wilma, dvv, och Hugo dvv/holländare.

Jag tävlar kaninhoppning med dom flesta avdom. Håller påatt införskaffa en Teddyvärdurs hona så ska ja starta en liten kel/hopp uppfödning.

Rider gör jag också, älskar trav och travare!!!

Massa kramar Linnea

Mvh Linnea Johansson Kvick
Cherioshamstrar.weebly.com
Grundare av Hamsterbladet.webblogg.se

[poppen]
2009-07-11 23:55
#30

Hej!

Jag heter Nathalie och är 10 år snart 11. Jag bor i Finland.

Jag har 2 katter, sötvattens fiskar. Och så har jag en

en dvärgvädur på 9 veckor. Och hon heter Alice.

Mina intressen är nog kaniner, läsa, skriva och jag gillar att vara för mig själv och lyssna på musik.Jag börjar i 5:an i år.

KaninEmma
2009-07-12 02:53
#31

Hej!

Jag heter Emma och jag är 13, snart 14 år. Ska alltså börja i åttan till hösten.

Jag har två kaniner tillsammans med min syster. Dem heter Rosa och Taggen. Min syster har även en dvärghamster som jag hjälper till att ta hand om. Han heter Totte.

På fritiden är jag med djuren, kompisar, jag dansar och rider även. :)

// Emma :D

Treklövern
2009-07-22 12:31
#32

Hejsan!

Jag heter Petra, är 16år.

Bor ute på landet (lite utanför trollhättan),med en massa djur…

3 ankor (Tyko, Agda o Alice), 4 hönor (Frideborg, Sigrid, Petronella o Dagny), 1 tupp (Walle), 1 marsvin (Della), 3 kycklingar (Artur, Bestrice o Cicilia), 2 kaniner/dvärgvädurar (Millie o Mitzie), 2 hundar (Jens o Chili), 1 katt (Tiger), 13 fiskar/kojkarpar(orkar inte skriva namn) och en blåpannad amazon (fågel som kan prata, namn: Arne).

hoppas jag inte glömmt någon nu…

Jag bor hemma hos mina föräldrar + 2 syrror.

En stora syster o en lilla syster.

Vi bor typ mitt ute i skogen, träd överallt!

Har haft kaniner i ca. 5år nu..

dvärgvädur/hermelin, men kommer antagligen inte skaffa mer hermeilner, de andra så mycke sötare!

Vårt hus är ganska stort, vilket är super bra! då kan man ha jätte mycke djur.

alla våra djur är tama, och får mycket kärlek varje dag!

våra kaniner och marsvin får komma ut på gräset i en hage varje dag, då det inte regnar.

marsvinet bor innomhus, men kaninerna ute.

de övriga djuren bor ute/får komma ut också varje dag inkl. fågeln, som bor inne.

aja, ha de bra!

Katter3
2009-08-11 15:31
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#33

Namn: Johanna Nilsson
Ålder: 15 år
Bor: Utanför Ystad, Skåne

Jag bor på en stor gård i sydöstra Skåne med min mamma, min pappa och mina två storebröder. Jag har bott här i hela mitt liv och jag älskar det!
För tillfället bor här tre katter, två kaniner, två gerbiler och ett tiotal guldfiskar. Kaninerna och gerbilerna är mina egna medan katterna och fiskarna är hela familjens.

Mina största intressen är ridning och fotografering. Ridit har jag gjort i ungefär åtta år. Rider på ridskola en gång i veckan, lite då och då på min grannes islandshäst Draumur och jag har nyligen skaffat en medryttarhäst, det 22-åriga halvblodet Julius.
Fotograferar gör jag med min Nikon D50.

Annars gillar jag att pyssla med scrapbooking, läsa och sitta vid datorn. Kika gärna in på min fotohemsida www.fotografjohanna.se!

Mvh Johanna
www.fotografjohanna.se

MixiDixi
2009-11-21 21:48
#34

Mitt namn e Saga. O jag är säkert minst här, 10 ynkliga år. Ynkligt!

Annons:
MixiDixi
2009-11-22 09:40
#35

Å jag bor i dalarna, vikarbyn. Mina intressen är: hästar, kaniner och djur. Så jag är en djurgalning haha.Skrattande.

sabines
2009-11-22 21:48
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#36

Hejsan! Kanske en gammal tråd, men..

Jag heter Sabine och är 20 år gammal, fyller 21 i februari. Jag bor i Mölndal som är en stad lite utanför Göteborg. Här har jag bott i hela mitt liv, dock i två olika lägenheter. Jag bor med min mor, min syster och just nu även min pojkvän! Vi har tillsammans 3 stycken katter, 2 perser och 1 blandras och även 2 små fina kaniner, teddyvädurar! Kaninerna och 2 av katterna är mina egna och jag längtar tills jag kan flytta hemifrån och få mina gosisar för mig själv =P

Kaniner har jag haft sen jag var kanske 7 år gammal, men efter några år tog jag ett "uppehåll" med djuren på grund av för lite tid. För ungefär 2 årsedan så skaffade jag en dvärgvädur som jag tyvärr fick avliva efter enbart 1 år.. :( Skaffade mig min lilla teddyvädur Ozzy efter det, och det är den finaste och mysigaste kanin jag någonsin träffat! för några veckor sedan köpte jag därför en till kanin av samma ras!!

Mina intressen har alltid varit djur av alla dess slag, gillar även att träffa vänner, laga mat och pyssla med massvis med olika saker, till exempel att göra armband!

Så, det var lite om mig :)

catfoot
2009-11-22 22:01
#37

Oj, här blev jag gammal, men vad gör det vi delar tydligen ett intresse kaniner…Jag 51 årig kvinna med sambo å 5 katter, både mamma å mormor, lägger min själ till hemlösa katter, tills i somras då en dumpad hemlös kanin korsade min väg…Som jag inte hade hjärta till att lämna där ensam ute i skogen..

Därför söker jag råd av er kaninkunniga här inne..Visserligen har det funnits kanin i mitt liv tidigare, men han lämnade oss för över tio år sen..Lille Skurt, en dvärgvädur, som min dotter ägde..

Ditt hem är där din katt är.Kyss

OT/Snyggt ....

minkaninester
2009-11-23 19:52
#38

Mitt namn är Louise och jag är 13 år. Är en djurgalen tjej och har sju katter och en kanin, förhoppningsvis en till kaninbebis som flyttar in hos mig våren 2010.

Mitt största intresse är nog hästar,kaniner,kaninhoppning och fotografera. Tävla i kaninhoppning gör jag lite när jag kan, ridning 1-3 gånger i veckan och fota gör jag lite då och då.

Jag bor långt nere i skåne i en stad, eller kanske rättare utsagt en by som heter Höllviken, det ligger ca 30 min från Malmö. Där bor jag på landet med min mamma,pappa och storasyster plus alla djur! ;)

Jag är nyligen Medarbetare här på Dvärgkaniner.ifokus så är det något ni undrar över är det bara att skicka ett PM.

MVH.
Louise T
Medarbetare på Dvärgkaniner.ifokus.

" Everybody needs inspiration "

 

 

lottapelle
2009-11-27 22:14
#39

Jag är 56 år, visste inget om kaniner när jag träffade Pelle som satt på gräsmattan en kväll när jag kom hem för ett år sedan. Matade honom ute ett halvår, men tog sedan in honom när jag såg ett jack på hans öra. Har sedan dess lärt mig en hel del tack vare iFokus men även via bibliotek och gogglande :)

Jag fortsätter läsa frågor här för att lära mig mer.

Och jag kan ju säga det att jag hade aldrig kommit på tanken att skaffa kanin, men är glad att jag träffade Pelle. Han är en underbar liten kille som numera trivs bra här med min katt :)

Lotta
---------------------
www.lottasullisar.se

alwiz
2009-11-28 14:57
#40

Jag är då Alva, en kanintokig tjej som tävlar i Norrbottens Kaninhoppare :) Jag har för tillfället bara en kanin; Pilot, men det blir fler till sommaren.

Jag kallar mig djurälskare, då djur är det som fyller upp det mesta av min tid.
Mina största intressen är nog kaniner, kaninhoppning, fotografering och hästar. Jag tycker även om andra djur men dom jag mest håller på med är kaniner och hästar.

Jag tycker om att lära mig nya saker och är väldigt intresserad av att starta kaninuppfödning senare.

SannaHolmgren
2009-11-28 15:22
#41

Jag är 32 år och heter sanna, har kaniner tillsammans med mina barn. Just nu två dvärgvädur, en svart hane och en viltfärgad hona. Vi håller på att snickra små hinder eftersom honan vi nyss har fått har hoppat lite innan och ena dottern vill gärna prova på kaninhoppning. Blir hon mer intresserad så fixar vi en kanin till så småningom som hon får tävla med då vår hona är lita för gammal nu för såna påfrestningar.

Annons:
MixiDixi
2009-11-28 18:11
#42

Ska 'knottra' ihop en liten bättre beskrivning på mig …

Jag heter Saga.

Jag bor i: vikarbyn/dalarna/sverige.

Mina intressen: hästar, kaniner och så skrivning och rita!

Jag gillar: taco, ris å kyckling, och tuggummi.

Jag gillar inte; ost, kött, stad, trafik, fisk (blääää!) , potatis (kokt).

Jag vill ha en: kanin-gård me mamma, men skulle nog inte få …

Vad jag går i för klass: ynkliga 4:an!

Har kaninen till; gos och kel!

Tycker att kaniner ska bo i en . . . : bur eller box.

Har för djur: ponny å kanin.

Det var "allt" om mig!

Denna kommentar har tagits bort.
Jessicahagstrom94
2013-03-24 19:09
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#44

Tror bestämt att jag inte har skrivit här än. :)

Jessica Hagström heter jag, 18 år gammal, född 94, går sista året på JB-gymnasiet inriktning IT-media, bor i gävle med mamma, pappa och min bror, dock bor jag och min bror varannan vecka hos mamma och varannan vecka hos pappa eftersom de inte bor ihop. 

Hos min mamma bor även 2 katter, Dixie och Smille, dvärgväduren Oliver och 3 akvarium. Hos min pappa bor det 2 katter, Jonna och Lukas. 

Jag älskar att fota och djuren är det jag fotar mest, speciellt nu på vintern när det inte går att fota ute utan att frysa ihjäl om händerna.

När det gäller kaniner hade jag och mamma två bröder förut i lite mer än fem år också innan vi skaffade Oliver som förhoppningsvis (men förmodligen inte) hinner bli 2 år den 23 juni :) har endast haft dvärgvädurar men tycker att hermeliner är sjukt söta också.. är inte mycket för dom här lurviga raserna eller rexade kaniner.

favoritfärgen på kaniner är vitörad eller vit blåögd, så om jag någonsin får skaffa kanin igen efter Oliver ska jag ha en sådan. eller både och.

Inlägget är låst för nya kommentarer
Upp till toppen
Annons: