Annons:
Etikettom-lejonhuvad-kanin
Läst 8527 ggr
Emiizan
2009-12-05 09:25

Din Lejonhuvade kanin!

Har du en kanin av rasen (Löwen) Lejonhuvad?

Ja,men berätta då allt om den, och skicka gärna en bild också! :D

Annons:
[sstorm]
2009-12-05 13:04
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#1

Jag har 3 stycken små lejon, men börjar att berätta om Omar då! :)

Omar är ca. 6 mån gammal, han är av färgen gul/svart japan och är världens gosigaste! Han älskar att hoppa, vilket han kommit på nu att de är riktigt kul och han gör aldrig något dumt, man kan lägga han i princip hur som helst och han bara gör som man säger. Han har blivit utställd 1 ggn i B klass och fick 90p, vilket jag tycker var lågt eftersom han fick avdrag på vikt fast han låg innan för de gränser som finns. Men nu siktar vi på att komma igen i A klassen och få en riktig super poäng som vi ska regga han på! ;)

Om någon är intresserad lånas han ut till avel!

[sstorm]
2009-12-05 13:08
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#2

Sen har jag mitt andra lejon, Nicole. Nicole är en blå/gul japantecknad kanin som är ca 7 mån. Hon är en riktig buse som älskar att springa fort och mycket! Hon blir lätt stressad vid hoppning med hoppar som en gud, hon stannar aldrig och river aldrig. Nicole har även hon blivit utställd en gång och blev nollad pga avsaknad av tekning, men så vitt jag kan se har hon teckningen, men kanske ngt otydlig ;) Så hon satsar också på att komma igen i A klassen och ska även hon reggas.

[sstorm]
2009-12-05 13:10
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#3

Och sen sist men inte minst, lilla July! :) Hon är en gul/svart japantecknad kanin med något sämre teckning. Hon är en riktig upptäckare som inte tvekar att kolla in nya saker, och katterna i huset styr hon över. Hon trivs jätte bra i sitt nya liv som inne kanin och hon väntar kaninbebisar runt julafton med snyggingen Elias :)

Fatma
2009-12-05 13:17
#4

Raderat

Mvh Fatima

Medarbetare på Lejonkaniner.ifokus                                                        http://nastansjonskaniner.webs.com

Emiizan
2009-12-05 13:43
#5

#1 Guud vad söta dina små kaniner är! :D July ser ut exakt som min Snuttan men Snuttan är ljusbrun i färgen.<3

MixiDixi
2009-12-05 16:36
#6

Får det vara lejonhuvad dvv?

Annons:
Emiizan
2009-12-05 17:58
#7

#6 Okejdå ;)

[sstorm]
2009-12-05 19:15
#8

#5 tack så mkt :D

Emiizan
2009-12-05 19:22
#9

#8 Vssg<3

breana
2009-12-06 17:46
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#10

Jag har en lejonhuvad kanin. Hon heter Rönngårdens Breana. Hon är ca 1,5 år. Hon är galet kelig! =) Hennes färg är zobelbrun wienertecknad. Hon fick en kull i våras med en teddyvädur hane och hon fick 6 ungar! Hon är en toppenmamma och alla ungar överlevde trots att det var hennes första kull. Och alla blev lika keliga och lugna som Breana :) <3

Emiizan
2009-12-06 18:09
#11

#10 Åååh,va sööt ;D

breana
2009-12-06 18:19
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#12

#11 Tack så mycket! =)

Slänger med en bild på hennes underbara ungar också! Bilden är halvsuddig, men dom är bra söta iallafall :)

[Empisen]
2009-12-07 19:42
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#13

Vi har en Lejonhuvad dvärgvädur vid namn Tiger.
Har dock klippt ner "manen" för att det blir tovor. Vi klipper även all päls i rumpan.

Bild på sötnosen Glad (han är rosa tack vare att han fått tag i kalkstenen)

Annons:
pigelina
2009-12-07 21:58
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#14

Här kommer mina lejoninnor och lejonkungen;) ahhahaha

Först ut är

Pigelinas Pigelin

Viltgrå brokad, 3 och ett halvt år, född 30 maj 2006.

Värkligen en dam med specielt humör. Ibland värdens gosigaste och ibland sur som…., när hon är sur vill hon inte hoppa, medans annars är det det bästa som finns, Hon har tävlat sen i maj men inte tat några pinnar ennu, kan bero på att hon slarvar lite på lägre höjder(tränade mycket högre med henne innan jag viste att jag skulle tävla) Inomhus vill hon inte alls hoppa, så fort utomhus sesången kommer hoppas vi vara ute på banorna igen!:)

Pigelin kommer från min första lejonkull här hemma.

Hon är en riktig "poser" och älskar att bli fotat;)

// Hanna

www.pigelinas.weebly.com - uppfödning av lejonhuvade kaniner

Medarbetare på lejonkaniner.ifokus

pigelina
2009-12-07 22:12
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#15

Sagornas Tequila

Tequila är mitt första lejon med stamtavla, hon är född 18 februari 2009. Hon kommer få sin första kull i februari, runt den 14.

Har tävlat lite med henne, sen i september tror jag det är. hon har bäst gått på 2+1 2 platser utanför pinne:)

Min lilla gosegris är hon:*

// Hanna

www.pigelinas.weebly.com - uppfödning av lejonhuvade kaniner

Medarbetare på lejonkaniner.ifokus

pigelina
2009-12-07 22:15
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#16

Solställets Akilles

havanna hane, född 6 juni 2009

// Hanna

www.pigelinas.weebly.com - uppfödning av lejonhuvade kaniner

Medarbetare på lejonkaniner.ifokus

pigelina
2009-12-07 22:16
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#17

Candyfloss

zobel siames brun född 8 juli 2009

// Hanna

www.pigelinas.weebly.com - uppfödning av lejonhuvade kaniner

Medarbetare på lejonkaniner.ifokus

pigelina
2009-12-07 22:18
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#18

Lindhults Aska

svart wienertecknad, född 22 juli 2008

// Hanna

www.pigelinas.weebly.com - uppfödning av lejonhuvade kaniner

Medarbetare på lejonkaniner.ifokus

nennsan
2009-12-09 15:25
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#19

Jag har 3 st lejonhuvade :)

Här kommer min äldsta som är 7 år och heter Ullbert.

nennsan
2009-12-09 15:34
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#20

Och min andra kille Teddy som är 3 mån snart.

Annons:
nennsan
2009-12-09 15:35
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#21

och till sist, min 3;e lejonhuvade. En hona vid namn Bella som också är 3 mån snart :)

SsaraD
2009-12-09 15:43
#22

nemen gud så söt bella är :O! < 33

nennsan
2009-12-09 16:30
#23

#22 Tack så väldigt mycket! De är riktiga busfrön och just Bella ska följa efter mig överallt då jag släpper ut henne ur buren.

SsaraD
2009-12-09 16:55
#24

#23 naaw så gulligt :D!

emms
2009-12-09 18:09
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#25

Kan ju lägga ut på familjens alla lejon ;)

Först ut: Nessie

Namn: Granlundas Gnizta
Smeknamn: Nessie
Ålder: Nästan precis 8 månader
Färg: Gul/svart japantecknad wienertecknad
Ras: Lejonhuvad dvärgvädur (mamman är teddy)

Nessie är en liten söt tjej som är lite försiktig av sig, men det har blivit bättre nu! Tror att hon har varit i ett konstigt litet tonår ^^ typ tvärt om ;). Mycket fart i hagen men lugn i famnen. Går att vända på henne hur man vill och klippa klorna är superlätt! Testade att hoppa med henne förra veckan och det går bra. Hon är ett riktigt matvrak och äter allt, fast som tur är blir hon inte tjock utan håller sig i bra form :D Hon går ensam nu för att hon inte går ihop med Min hane. Vi funderar att ta en kull på henne nästa sommar med en av syrrans kaniner (lejonhuvad dvv/lejonhuvad kanin). Bor just nu i en 120x80 bur utomhus och hon trivs. :) Men till sommaren flyttar hon in i en stor box i ett stall. :D  Lägger upp en bild :D Den nyaste jag har ;)

Emma

emms
2009-12-09 18:26
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#26

Nästa kanin är Junior! :D

Namn: Happybunnies Morris Junior
Smeknamn: Junior
Ålder: Nästan fyra månader
Färg: Svart wienertecknad
Ras: Lejonhuvad dvärgvädur/lejonhuvad kanin

Junior är en glad liten kille, ganska lugn av sig och lite försiktig. Ett riktigt matvrak! Älskar hö ;) Vet inte så mycket om hur han är eftersom han bor hos min mamma och jag hos min pappa. Han är min lillasysters kanin, han har riktigt fin man men den är välldigt fin och flygig så det blir tovor ganska lätt. Inget stort fan av att ligga på ryggen men det går bra ändå. Stor gämfört med sin bror, han är den lugna av dem. Väldigt snäll och bråkar inte, älskar att välta på sitt provesoriska hus. Han börjar ty sig till människor snabbt. Var där i 3 dagar och den första dagen var han rädd för mig men den sista kom han fram och bet på gallret och ville mysa :) Han är duktig på att gå på toa med :) Han kommer hit i jul så då får jag lära känna honom lite mer. På bilden är det Junior och hans mycket "fina" hus. (vi ska bygga nytt. Allt virke är lite för blött bara så dem har tagit in lite för att torka)

Emma

emms
2009-12-09 18:35
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#27

Och vårt sista lejon är Alex! :D

Namn: Happybunnies Lucky
Smeknamn: Alex
Ålder: nästan 4 månader
Färg: Gul/svart japantecknad. Men han verkar ha en vit plutt på örat, väldigt svårt att se om det är wienerteckning.
Ras: Lejonhuvad dvv/lejonhuvad kanin

Alex är en frammåt och energisk liten pöjk, gillar att vara i centrum. Ganska olik sin bror. Mycket aktiv och kör små rejs i buren på morgonen, sitter aldrig still, när han blir tvungen att mysa biter han i kläderna och vill utforska! :D Vi ska testa hoppning med honom för han verkar ha talang för det. Hoppar riktigt bra! :) Riktigt bra kvalité på pälsen. Får aldrig tovor, gillar att ligga på rygg, ibland. Äter inte särskilt mycket, hö är godare än pellets ;) Han är också syrrans kanin. Både Junior och Alex bor inne men kommer att flytta ut till ett stall i sommar och bo i varsin box. Lyxigt! ;) Slänger upp en bild på sötnöten! ;D (vi ska fixa bättre hus/sitthylla och till toa-lätt istället för kattsand)

Emma

Annons:
imsuchadiva
2009-12-21 22:59
#28

Jag är förslö för att skriva massa fakta o lägga upp bilder just nu.
Men titta gärna på min hemsida :)
www.nogg.se/tartanskaningard

Emiizan
2010-02-14 11:35
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#29

Guud vad söta alla era kaniner är! :D

Tänkte berätta lite om mina också, Jag börjar med Snutte.

Snutte är en väldigt speciell liten varelse, som för det mesta älskar kel och mys. Håller man honom för länge i famnen så börjar han bitas i jackan, men han vill aldrig något ont - han vill bara skutta runt på marken ;) Jag köpte honom när han var sex veckor gammal, då han knappast liknade en kanin, möjligtvis en  marsvinsbebis xD Eftersom jag har haft lite problem med kaninerna sedan dom började bråka så skulle jag sälja honom, men jag kommer aldrig kunna skilja mig ifrån Snutte<3

Emiizan
2010-02-14 11:40
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#30

Nu ska jag skriva lite om den andra kaninen - Molle.

Molle är som en liten mjuk pälsboll full med kel :) Han har aldrig någonsin bitit någon, och han är världens goaste. Han är min drömkanin, men det visste förräns efter jag hade köpt honom. Det han tycker om mest är nog att vara utomhus både i snön och i det goda gräset :) Han har alltid varit mina vänners favorit och väldigt poppis bland folk x) Det jag tycker mest om med honom är hans tillgivna och snälla,söta personlighet,jag skulle aldrig klara mig utan Molle<3

Emelie
2010-02-14 13:06
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#31

Jag har tre lejon, snart fyra. Orkar dock inte berätta om alla, men lägger iallafall ut bilder på dem.

Först ut är Pepsi, min lilla avelshane. Hans färg är Marburger Egern och denna herre älskar honor ;)

Utställd på 91,5poäng. Inte reggad ännu, väntar på en bättre poäng! :)

Sajtvärd för Bullhundar, medarbetare på Borderline & Djurtransport.

Står i stargroparna för en förhoppningsvis framgångsrik avel av tan-tecknade möss!

Emelie
2010-02-14 13:09
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#32

Sedan är det min andra avelshane Ryssjöns Teodor, som jag själv inte använder i aveln på grund av "fel" färg för mig. Han är isabellafärgad och en mycket trevlig herre. Har fått 91poäng på utställning, och har lite dåligt med man.

Sajtvärd för Bullhundar, medarbetare på Borderline & Djurtransport.

Står i stargroparna för en förhoppningsvis framgångsrik avel av tan-tecknade möss!

Emelie
2010-02-14 13:13
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#33

Sedan är det då min avelshona Loveangel's Thea, som är en mycket trevlig dam. Dock fortfarande lite skygg. I färgen svart och utställd på 91,5poäng. Skall reggas framöver, förhoppningsvis på en högre poäng.

Sajtvärd för Bullhundar, medarbetare på Borderline & Djurtransport.

Står i stargroparna för en förhoppningsvis framgångsrik avel av tan-tecknade möss!

Emelie
2010-02-14 13:16
#34

Sist men inte minst ut är Sagornas L'amour som inte är anlänt till mig än. Jag får henne efter utställningen i Tierp i slutet av mars. En havanna färgad dam som ska verka i aveln hos mig. Mycket fin man! :)

Är du intresserad av att läsa mer om mina lejonhuvade kaniner och min uppfödning så kan du besöka http://tranbergetskaniner.webs.com. Där finns det fler bilder osv :)

Sajtvärd för Bullhundar, medarbetare på Borderline & Djurtransport.

Står i stargroparna för en förhoppningsvis framgångsrik avel av tan-tecknade möss!

Annons:
nellachilli
2010-02-15 15:37
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#35

Jag har två teddylöwen honor, Muffin och Nella. De är syskon men väldigt, väldigt olika. Båda har helt underbara personligheter och sitter gärna och myser i knät<3

muffin på bild--->

hugoochip
2010-02-16 19:22
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#36

Min ena kanin Hugo har lejonhuvad i sej:)

hugoochip
2010-02-16 19:27
#37

Hugo är min ögonsten<3

Han var min första kanin och i början som jag hade honom bodde han inne.Då vi fick ett väldigt starkt band.Han är igen kanin som gillar att sitta i knät om han inte bestämt det själv,men om man låter honom vara på marken och kanske masserar hans öron så får man en slick tillbaka<3

Han har en väldigt bestämd personlighet och om man inte gör som han vill så visar han att han inte tänker acceptera det!^^

Han är min lilla bebis<3

MaaariaS
2010-07-14 00:15
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#38

Våran Harry är helt underbart kelig,han är duktig på lådan,älskar maskrosblad och är lite rädd för våran hund fortfarande ,men så har han ju bara bott här i 5 dagar ännu.

Medarbetare på Chinese crested ifokus.

Emelie
2010-07-14 11:46
#39

Måste bara säga att jag inte har någon av de gamla lejonhuvade kaninerna kvar längre! :)

Sajtvärd för Bullhundar, medarbetare på Borderline & Djurtransport.

Står i stargroparna för en förhoppningsvis framgångsrik avel av tan-tecknade möss!

Fridaaaa
2010-07-14 12:00
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#40

Namn: Flizan
Smeknamn: Flizz, snäckan
Ålder: 5 ½ månad
Färg: Svart otter brokad
Ras: Lejonhuvad dvv/lejonhuvad kanin
Kön:Hona

Helmysig tjej som jag köpt av min mamma :D Min förra kanin (som tyvärr var tvungen att avlivas pga sjukdom) är farfar till henne. Gillar att mysa, kan vara lite "morrig" ibland  men helmysig i famnen!:D

 Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

Fridaaaa
2010-07-14 12:05
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#41

Namn: Tufsan
Smeknamn: Tuffen
Ålder: 3-4 år
Färg: Japanbrokad.
Ras: Lejonhuvad dvv
Kön: hona

Omplaceringskanin som jag & min sambo tog över från hans mamma, som i sin tur hade adopterat henne ifrån En Andra Chans, men det visade sig att hennes minsta barn inte tålde kaninen. Hon är helmysig kanin, sprallig och mysig :D

 Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

Annons:
[Wonderland]
2010-07-16 16:14
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#42

Namn: Lejongläntan´s Åce

Smeknamn: Dagis

Ålder: 1år

Färg: havanna wienertecknad

Ras: Lejonhuvad kanin

Kön: Hane

Dagis är verkligen speciel. Han tål inte andra han kaniner. Honor och ungar funkar han super med. Han är en liten teddybjörn <3 Ett levande gosedjur <3 Skulle inte kunna leva utan han, min lilla snutt <3 

tinaLY
2010-07-18 20:04
#43

#42 Gud så fin lejonkanin ;O

[Wonderland]
2010-07-18 20:35
#44

#43 ja han är otroligt fin! <3

[aammE]
2010-07-19 02:31
#45

Lämnar ett tassavtryck så skriver jag sen!

tinaLY
2010-07-19 23:56
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#46

Twinklys Sakura "Shakira" <3

Kom till mig idag (:

MaaariaS
2010-07-20 00:04
#47

#46 så fin ..grattis…

Medarbetare på Chinese crested ifokus.

tinaLY
2010-07-20 00:06
#48

#47 tack (:

Annons:
marieliden
2011-07-11 01:20
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#49

Pippi, född 091228. Vår första bekantskap med Lejonhuvad. Kom till oss vanvårdad och livrädd, men hon har landat jättefint hos oss, men är lite skygg fortfarande. Vi har tid att ge henne. Hon har inga papper, men är jättefin.

Fridaaaa
2011-07-11 12:43
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#50

Smilla, lejonhuvad kanin. 13 veckor gammal

 Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

[Jhillhzan]
2012-02-28 10:07
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#51

Jag vet att tråden är gammal, men jag fortsätter här iaf :) Jag har fått hem två stycken lejon i fredags. Kull systrar.

Färg: Viltgrå Wienertecknad
Ögonfärg: Blå
Födda: 27 December 2011

Chillas Pinocchio (vitt vänster öra + höger fram ben)
Chillas Lilo (vit krage)

(Spånet ska bytas ut mot halm)

emelieringstrom
2012-02-28 11:05
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#52

Det här är Luna! :) Hon är inte 100 % lejonhuvad men jag tyckte att hon förtjänade att vara här ändå haha :)
Hon är en busig och supermysig liten tjej, som älskar att bli klappad på huvudet och bakom öronen !

Fridaaaa
2012-02-28 18:37
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#53

Smilla, min lejonhuvade kanin flicka :D

Sedan har jag 2 lejonhuvad kanin/lejonhuvad ddv korsningar och 1 lejonhuvad ddv. Och en bj korsning :D

 Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

Ravynsfair
2012-02-28 20:55
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#54

#52 Jag dööör så söt! 

Jag har 3 lejonhuvade kaniner varav en är "renrasig".
Dock ej stamtavla då hon är miniatyravlad - hon är pytteliten.

Presenterar först lilla Xena dårå. 
Adorabelle's Xena, född 12 September 2010.
Hon är Viltgrå Wienertecknad och en hejare på hoppning.
Hon tror att hon är jordens medelpunkt och att allt kretsar kring henne.
En riktig bitch när hon är på det hummöret men annars världens snällaste.

Till salu om rätt person dyker upp. Hojta till om ni är intresserade!

Vänliga hälsningar Sanna. 
Medarbetare på Blandrashundar, HBT & Socialt stöd.ifokus Sol

Ravynsfair
2012-02-28 21:14
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#55

Xenas son räknar jag också som Lejon då han är det till 68,75%

All by my self of Ravyns Fair heter han men kallas för Mysan.
Världens mysigaste och snällaste lilla pojk.
Född 26 Augusti 2011, Viltisabella Wienertecknad.

Hans pappa är min egenuppfödda Aragorn.
Han är 50% Dvärgvädur, 37,5% Lejon och 12,5% Hermelin.
(mamman till honom var 75% Lejon 25% hermelin)

Mysan är också till salu om rätt hem dyker upp. 
Han är 50% blind på ena ögat efter en olycka med granbarr som liten.
(blir inte värre än så och det är inget han lider utav.
Ni ser den blinda fläcken i ögat på bilden)

Vänliga hälsningar Sanna. 
Medarbetare på Blandrashundar, HBT & Socialt stöd.ifokus Sol

Annons:
LMTninis
2012-03-09 20:22
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#56

Jag har 6 små lejon, men jag orkar inte med att presentera alla just nu så jag börjar med en i alla fall.

Detta är Vitnos. Lite ironiskt namn eftersom att nästa hela hon är vit, men inte nosen :p Hon är en lugn, väldigt "vuxen" tjej som inte gillar massa bus och barnsligheter. Hon är en zobelbrun rysstecknad liten tös på 3 år, exakta födelsedatumet vet jag tyvärr inte, men hon föddes någon gång i april/maj. Hon är superduktig på hoppning men är väldigt rädd att slå i bommarna så vi håller oss på den höjden hon känner sej säker på. Vitnos har fått två kullar, en hos sin tidigare ägare och en hos mej men hon kommer inte att få några fler då jag inte känner till hennes stam mer än till vilka föräldrarna är.

♥ Hälsningar Evelina & Finaste kaninerna ♥

~ Blogg: Laoop.tk
~ Hemsida: Laoop.weebly.com

Fabiola
2012-03-10 06:30
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#57

Här är min lejonhuvade kanin Vid namn Cola. Färg vet jag inte då jag inte är insatt i kaniner, men kanske nån kan hjälpa mig ned det?

Hon är ca 2 år och väldigt lugn och social av sig.

WhiteBunnyWithBlueEyes
2013-01-04 11:31
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#58

Min löwenhermelin Ghoost

Fridaaaa
2013-01-04 11:32
#59

#58 Finns fortfarande ingen ras som heter löwenhermelin :)

 Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

WhiteBunnyWithBlueEyes
2013-01-04 11:33
#60

#32 vi har väldigt likadana kaniner :o

Upp till toppen
Annons: