Annons:
Etikettom-lejonhuvad-kanin
Läst 5035 ggr
Emiizan
2009-12-23 19:57

Lejonhuvad - En underbar ras!

Först så vill jag berätta hur lycklig jag är för att jag valde just lejonhuvade kaniner :) Både Lejonhuvad & Lejonhuvad dvv är två helt underbara raser. Som säkert många har märkt så blir det fler & fler som köper just lejonhuvade kaniner, och det är faktiskt inte så konstigt.

Första gången jag såg mina kaniner, det var när dom bara var två veckor gamla. Det kommer jag aldrig i mitt liv glömma! Att kaniner kunde vara SÅ söta, hade jag ju inte haft en aning om. I a f, jag var säker direkt, dessa skulle jag ha :)

Så efter fyra långa veckor åkte vi och hämtade dom, mina små älsklingar<3 Jag måste få säga en sak, jag vet inte om ALLA håller med mig, men enligt mig är lejonhuvade bebisar det sötaste som finns (;

Dom sägs vara duktiga hoppkaniner, många av dom används som utställningskaniner, dom är otroligt gulliga och tillgivna, och bäst av allt - man kan bara inte motstå dom!

Vad tycker NI om denna rasen?

Annons:
lydds
2009-12-23 23:14
#1

Håller med dig!
Det är en underbar ras! (:

ulanea
2009-12-25 14:19
#2

Bästa rasen som finns:D<3

Mvh / Julia, Linnea och kaninerna:)

Lejonhuvade kaniner och hoppkorsningar--> www.ulanea.weebly.com

Medarbetare på www.lejonkaniner.ifokus.se !

MixiDixi
2009-12-25 17:04
#3

Lejonhuvade dvv är super-mysiga! Har själv en.

pigelina
2009-12-25 18:00
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#4

Lejonhuvade kaniner är helt underbaraKyss

// Hanna

www.pigelinas.weebly.com - uppfödning av lejonhuvade kaniner

Medarbetare på lejonkaniner.ifokus

Fridaaaa
2009-12-26 13:50
#5

Absolut bästa rasen som finns! (av dem raser jag har haft) Har min första lejonhuvade dvv nu.

Supermysig. Alltid full med bus, jätteduktig på att hoppa (hoppat över ett "plank" själv som var 57 cm med MARGINAL). Ska satsa på hoppning med honom till våren tror jag.

Sedan har jag en omplaceringskanin som också är en lejonhuvad dvv. Hon hoppar med bra.Men Min hane har mer lejonman än henne men hon har lite längre päls på resten av kroppen istället (inte långhårig men bara lite längre strån)

 Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

teddybaby
2009-12-26 20:33
#6

jag har en blandis mellan teddy och lejon. :) Tycker lejon är underbara, men jag tycker att teddys är sötare. ^^

Annons:
MaaariaS
2010-07-14 00:17
#7

Helt underbar rasKyss

Medarbetare på Chinese crested ifokus.

Fridaaaa
2010-07-14 11:58
#8

HÅller helt och hållet med dej! Det är underbara raser!:D Har en lejonhuvad ddv & 1 lejonhuvad ddv/lejonhuvad :D

 Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

Kiyona
2010-07-15 02:03
#9

De är helt underbsra<3
Teddys är ultra cute men min Willbur fällde av sin men det gör inget :D Han är mitt lilla supra lejon <3 (dvv lejon)

Men öronen skall dingla neråt marken  Tungan ute

Snöfall - Caught between what happened and what could never be

Gilla Snöfalls Djuringar på facebook!.

**Snöfalls Lejonhuvade Dvärgvädurar har upphört förtillfället men återkommer efter att alla studier är klara och körkort är fixat! **

**Mvh//Andrea **

hjartelyckanskaniner
2010-07-15 22:17
#10

Har haft en lejon/hermelinkorsning hon var hemsk. Högg en såfort man kom emot henne.

Sen lilla Musse som var lejonhuvad. Han var helt underbar. Han såg ut som om han hade tänkt begå självmord när jag skulle gå på toa, sa pappa:P han letade överallt i uterummet. Tom där han själv inte fick plats:P sen när jag kom och satte mig så hoppade han upp i mitt knä:P

Han rymde och satt på biluppfarten bara för att säga god morgon! Han tyckte mamma såg ut som en fågelskrämma för han var helt hysterisk när jag kom och hoppade upp i famnen på mig:P

När jag sa åt honom att gräva ut jord ifrån jordpåsen när vi skulle plantera grönsaker till honom så gjorde han det.

Men Musse var inte kelig utan bara tam och gjorde som jag ville att han skulle göra.

Mvh Emma
Hjärtelyckans kaningård www.hjartelyckanskaningard.weebly.com
Sajtvärd för Jättekanin Ifokus och Harkaniner Ifokus
http://emmisen.myshowroom.se/

 

Upp till toppen
Annons: