Annons:
Etikettallmänt
Läst 4043 ggr
Fatma
2010-04-17 17:46

Hur gammal var du när du först hade dvärg?

När hade du din/a första dvärgkanin/er? Behöver inte vara en renrasig utan kan vara en blandras men den måste då innehålla en dvärgras. Om du minns den så får du gärna beskriva den eller/och skicka en bild.

Själv var jag 3 år, en blandras som var viltgrå.

Mvh Fatima

Medarbetare på Lejonkaniner.ifokus                                                        http://nastansjonskaniner.webs.com

Annons:
zatanica
2010-04-17 19:38
#1

Hade en brun kanin när jag var runt 9 år hon var blandras mellan dvärgvädur och något annat som jag ej minns. Hon var lite kul för ena örat stod upp och det andra hängde på en trekvart. Nina kanina hette hon och det tråkigaste hon visste var att hoppa hon ville mest lata sig vad jag minns och äta :)

riiffen
2010-04-17 19:43
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#2

Jag fick min första dvärgkanin (& kanin över huvud taget) när jag var 5 år. Han hette Nini och var världens lugnaste och mysigaste. Tyvärr dog han den 7 december 2009, när jag var 12 år. (som jag fortfarande är, fyller snart 13.) Här kommer en bild på goskillen<3

medarbetare på allergier.ifokus .

lillaisa
2010-04-17 20:59
#3

Hade en dvv sommarkanin när jag var… 9 tror jag, och sedan en när jag var 12 (som tyvärr var tvungen att avlivas efter ett år), när jag var 13 fick jag min hermelin och i sommar ska han få en teddykompis:)

/IsaGlad

lillaisa
2010-04-17 20:59
#4

Oj, det var alltså bara den första som var sommarkanin, resten var mina:)

/IsaGlad

Jetaime
2010-04-17 23:10
#5

Första egna var ja typ 13 år tror jag :)

Men vi har haft kaniner när jag var yngre också. Kanske runt 5-6år…

Emma-lundqv
2010-04-18 00:10
#6

Vi skaffade två dvärgvädur/bondkanin-korsningar när jag var 7-8 år :)


Annons:
minkaninester
2010-04-18 00:13
#7

12 år :)

MVH.
Louise T
Medarbetare på Dvärgkaniner.ifokus.

" Everybody needs inspiration "

 

 

cceel
2010-04-18 00:59
#8

9 år var jag när jag fick min japantecknade dvärgvädur :)

[Underground]
2010-04-18 01:21
#9

Jätteliten när jag fick min första dvärgvädur madagaskar som hette Moses.
Några år efter hans död, när jag var 12-13 år, fick jag min älskade dvärgvädur som varit med mig sen dess men gick dessvärre bort för ett tag sen. Hennes syster fanns med i början också.

[Fruktiz]
2010-04-18 09:25
#10

Jag fick min i somras, ca 4 månader efter att jag fyllt 11. Glad

[BellaO]
2010-04-18 11:26
#11

Jag var två då, men det var Pappa som hade ansvaret och så, men jag hjälptye glatt till att städa kaninbur, klappa (men mina föräldrar var alltid där när jag var det ofc), mata osv. Då var det två dvärgvädurar, Zingo och Sparvöga;)

Qepta
2010-04-18 13:20
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#12

Jag var väl runt 5 år när jag fick min första kanin, en vit brunögd liten kille, visste inte ras eller så me nhan var hur fin som helst.

// Mandana & Belgarna
www.Belgarna.blogg.se

riiffen
2010-04-18 13:49
#13

#12 Oj vad fin! Jag har aldrig sett en vit med bruna ögon tidigare!

medarbetare på allergier.ifokus .

Annons:
Qepta
2010-04-18 13:53
#14

#13 Det är rätt ovanligt. Glad

// Mandana & Belgarna
www.Belgarna.blogg.se

emms
2010-04-18 14:41
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#15

Första kaninen vi hade var jag typ 9 någonting. Fast det var familjens. Det var jag min bror och mamma som delade på ansvaret :)

Allram som han hette var en hermelin, efter några månader efter att vi fick hem honom så blev han förlamad och efter någon månad till så avlivade vi honom eftersom han inte blev bättre :( Rip! Han var den mysigaste kaninen jag har haft än så länge. Kunde sitta i knät jättelänge och bara slicka en på händerna och mysa :)

Min första egna fick jag sommaren 2005 har jag för mig. Då var jag 11.

Daisy som hon hette var en blandis, skulle tro på att hon var hemelin/dvärgvädur och kanske lite dvärghare, hennes huvud hade lite den formen. Det syndes bättre när hon var liten. Hon levde i nästan 3 år men dog sedan av okänd anledning :( Rip! Hon var honig, skyddade och morrade. Hon gillade inte att kela utan utforska gillade hon bäst.

Den tredje (Muffin) köpte jag 2008 och sedan köpte jag Nessie 2009 När jag köpte muffin var jag 14 och nessie 15. Eller ja samma år som jag skulle fylla det ;)

Både Muffin och Nessie lever fortfarande, Muffin är väldigt social, och gillar att mysa IBLAND, bara på hans villkor, i hagen ska man inte mysa utan det är om han är i buren eller när man ska kamma och så. Då kan han mysa ;). Rolig och väldigt knasig, älskar när man pratar runt omkring honom och då blir det massa glädjeskutt. Ett riktigt matvrak men får inte äta så mycket förutom hö då hans mage är knas.

Nessie är muffins motsats på vissa ställen. Hon är inte så social (mot människor) håller sig bakom Muffin och undersöker inte förens muffin har gjort det först. Försiktig och elegant på något sätt. När Muffin hoppar över något ser det ganska klumpigt ut men när nessie gör det så ser det mycket elegantare ut. xD Hon kommer inte fram och kelar men springer inte bort i buren när jag ska klappa henne. :) Just nu är hon väldigt skendräktig och har inget hår kvar på magen xD

(Muffin är mupp på bilden ;))

Emma

alwiz
2010-04-18 15:25
#16

Min första kanin fick jag när jag var 7/8 år.
Det var min lilla vän Nelly (rip?) som jag älskade mer än något annat. En djuraffärskanin, viltgul borkad, dvvkorsning med en faktiskt ganska fin hoppkropp.
Vi lärde oss tillsammans, och jag tror alldrig jag träffat en så snäll, lycklig och glad kanin i hela mitt liv.
Jag lärde mig otroligt mycket tiden med nelly, som tyvärr bara förblev 4 år. Rip Nelly ?

mystikman
2010-04-18 21:18
#17

Mina två första /dvärg/kaniner fick jag samtidigt :) De hette Ville och Jonte, och var väääärldens sötaste kaniner.
Båda var dvvkorsningar. Jag är inte så insatt i färger, men sådär japanmantelbrokadtecknade. Jag hoppas att det blev rätt…
Dom två var nog de bästa kaninerna jag någonsin har haft. Båda var helt otroligt tama och sociala kaniner. Båda var glada och bäst.
Dock fick Jonte lite problem, så han var tvungen att avlivas vid 4 års ålder.
Nu i höst var det även Villes tur.

Jag är glad över de 8,5 åren med Ville, och de 4 åren med Jonte. De är mycket fina år, och jag är glad att mamma valde just dom två av alla kaniner i hela djuraffären. (Jag fick de i födelsedagspresent.) De är dom bästa kaninerna någonsin.

pigelina
2010-04-18 21:53
#18

När jag var 5 år och min lillebror 4 fick vi varsina hremelinhonor:) en vrö och en zobel blå:P

Hade haft en engelsk Scheck innan:P

// Hanna

www.pigelinas.weebly.com - uppfödning av lejonhuvade kaniner

Medarbetare på lejonkaniner.ifokus

cceel
2010-04-18 23:17
#19

#17 - Japantecknade? :)

mystikman
2010-04-19 00:25
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#20

#19 alltså kanske :p bifogar bild på ville :) inte den bästa bilden ever, men man ser vad det är för teckning :)

Annons:
cceel
2010-04-21 16:19
#21

Oj häftig täckning.

Är inte så bra på färger men jag har en japan tecknad men det där ser inte ut som en japantecknad

nån erfaren, har jag fel?

blev lite nyfiken på att veta vilken färg det är

mystikman
2010-04-22 20:11
#22

Min kompis, rätt insatt i kaniner och deras färger, sa att han är japantecknad. Sen är han typ brokad/manteltecknad. Vet inte riktigt.

Jag gillar också teckningen :) Den är fin.

hjartelyckanskaniner
2010-04-23 23:44
#23

#22 Han är Svart/Gul Japanbrokad:) Då han har för mycket vitt i ansiktet så är han brokad:)

Mvh Emma
Hjärtelyckans kaningård www.hjartelyckanskaningard.weebly.com
Sajtvärd för Jättekanin Ifokus och Harkaniner Ifokus
http://emmisen.myshowroom.se/

 

hjartelyckanskaniner
2010-04-23 23:47
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#24

#22 Kan vara Mantlad också då han har en mantel.. Är inte så bra på just matlad och brokad öven om jag har både mantlad och brokad hos mina:P Min hane är brokad och ser nästan ut som din kanin, men Suffi har nästan också en mantel fast är lite för vit..

Mvh Emma
Hjärtelyckans kaningård www.hjartelyckanskaningard.weebly.com
Sajtvärd för Jättekanin Ifokus och Harkaniner Ifokus
http://emmisen.myshowroom.se/

 

[Nallegardenskaniner]
2010-04-24 11:27
#25

har haft dvärgraser ända sen jag föddes till typ nu (14 år) (:

Onslow
2010-04-24 13:43
#26

Ska få min första i Juni i år :)

Vänliga Hälsningar Lina

Poesiblogg - Tumblr

Onslow
2010-04-24 13:44
#27

Kan ju tillägga att jag är 12 i maj x)

Vänliga Hälsningar Lina

Poesiblogg - Tumblr

Annons:
iWontBite
2010-04-24 20:05
#28

Fyra, fick en viltblå dværgkanin som jag døpte till Busan. Hon levde i två dar >.<
Efter det, nær jag var fem fick jag en jættemysig vædurshane, svart mantlad, Pricken hette han :P Han hade jag længe.

//Päpple Holstwiik
Hoppípollas Hoppkaniner
Registrerad i SKHRF sedan 2015

MixiDixi
2010-04-24 20:13
#29

7 år. 7 ynka små år.

Kanin-intresset var stort i början med växte bort.

Kaninen hete Stampan, hon var aggresiv. Hon gick bort 2008. Saknar henne och önskar att jag lagt mer tid på henne.

Jag vet att jag räddade henne från några hemska, och jag vet att hon hade bara mig.

Jag var den ända som gillade henne.

Hon var en vit blandras. Var ganska liten, liite större än en dvv.

Troligen var hon mellan hermelin och dvv.

hjartelyckanskaniner
2010-04-25 14:52
#30

Jag köpte min första blandras kanin när jag var 12 år och jag är 18 nu. Min första kanin hette Mandii. En liten hermelin/lejonhuvad kanin. Jätteliten var hon! helt svart.

Hon var väll inte den snällaste om man säger så.

Hon rymde från sin bur när vi bara hade haft henne i några månader. Efter det köpe jag en lejonhuvad kille som hette Musse. Världens härligaste kille! Han rymde ifrån sin bur en natt och på morgonen satt han på trotoaren för att säga godmorgon:P Mamma jagade honom och sen skrek hon till mig att Musse hade rymt så jag kom ut, då kom han i 190 och hoppade upp i min famn. Han tyckte mamma såg ut som en fågelskrämma eller något:P

När vi åt middag ute i uterummet så skulle han sitta i mitt knä och äta sallad från min tallrik^^ Lämnade man honom till pappa så klöste han sig loss för att springa till mig och hoppa upp i mitt knä^^

Tyvärr dog Musse 11 månader senare av Myxomatos:(

Mvh Emma
Hjärtelyckans kaningård www.hjartelyckanskaningard.weebly.com
Sajtvärd för Jättekanin Ifokus och Harkaniner Ifokus
http://emmisen.myshowroom.se/

 

Popstar
2010-04-25 20:11
#31

hm , jag har haft kaniner i hela mitt liv då brorsan & syrran hade de när jag inte fanns och så så jag växte upp med dem, men den första som var just MIN var en vääldigt söt dvärgvädur vid namn Nusse, som jag fick ta över efter min syster när jag var omkring 4 år tror jag, han dog när han var runt 4 år av förstoppning :/ .

Upp till toppen
Annons: