Annons:
Etikettmedlemmar
Läst 5043 ggr
Valkyrie
2010-05-02 18:01

Medlems presentation

Hej!
Skulle vara kul om alla presenterade sig här i tråden och berättade lite om sig själv och kanske lägga in bild på sig själv :) Har inte sett en liknande tråd här men annars får det väl bli en ny.

Hoppas ni trivs på sajten!

Mvh Johanna

/ Johanna medarbetare på dvärgkaniner.ifokus
       Rest in peace Valkyrie!

Annons:
Valkyrie
2010-05-02 18:04
#1

Jag heter Johanna och är född år 1995 :)
Mitt största intresse är självklart djur och har 2 kaniner här hemma just nu, en svart rex och en dvv rex som är japantecknad winer med odd eye.
Jag brukar hålla mig inne på kanin.ifokus och här på dvärgkaniner.se eftersom jag är Medarbetare. Så om ni har frågor eller funderingar om sajten eller kaniner så är det bara att kontakta mig eller någon annan Medarbetare =)

/ Johanna medarbetare på dvärgkaniner.ifokus
       Rest in peace Valkyrie!

Jetaime
2010-05-02 19:04
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#2

Jag är en tjej på 17, snart 18 år som heter Hanna. Jag bor i Höllviken, som ligger längst ner i sydvästra skåne.
Största delen av min fritid och tid går till mina kaniner och min katt (birmahane på 7år). Mina djur får mig att orka med vardagen och har hjälpt mig och betytt otroligt mycket för mig. Jag har just nu 14 kaniner här hemma varav 6 av vuxna som är mina egna och två som bor här på foder, och dom andra 6 är bebisar.

Jag föder upp teddyvädur, eller igentligen har ingen min teddyavel kommit igång fören iår, då mina andra fällt av. Så mina första hel-teddykullar kommer först i år! Har även iår en "hoppkorsningskull" då det är en kombination jag tror på otroligt mycket och själv vill spara ungar från.

Tja.. lite kort om mig ^^.. om nåågon undrar nått speciellt är det bara att fråga. Lägger upp en lite bild med..

minkaninester
2010-05-02 20:48
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#3

Jag heter då Louise och bor nere i Höllviken, som ligger i sydvästra skåne. Jag är 14 år gammal och har ett enormt djur intresse. 
Jag har fem katter och en kanin, som tar upp mycket av min fritid. Men det är det värt, för dem ger så mycket tillbaka!

Nu i slutet av maj kommer ännu en liten kanin hem till mig, och bygget av en två fackare kommer snart påbörjas.
Nästa år, om allt går som planerat kommer jag ev. att ta en kull 2011.

Jag är även Medarbetare här på sajten - så undrar ni över något, allt mellan himmel och jord, så får ni mer än gärna kontakta mig.

MVH.
Louise T
Medarbetare på Dvärgkaniner.ifokus.

" Everybody needs inspiration "

 

 

NinniH
2010-05-02 21:50
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#4

Ninni heter då jag och jag är 22 år gammal.
Bor tillsammans med min sambo och djuren i en lägenhet strax utanför centrala Kumla, som ligger ca 2 mil söder om Örebro.
Pluggar just nu på distans, men ska gå introduktion på ett äldreboende den 11 & 12 och kommer sen vikariera + sommarjobba där.

Djuren här hemma består just nu av 6 stycken hamstrar från 6½ veckas ålder upp till 1½ år.
Åker på flera utställningar varje år med dessa och tycker det är otroligt roligt.
Får snart även hem min ena kanin från fodervärden, som jag saknat oerhört!

Förutom djuren är fotografering en stor hobby.
Motiven består oftast av djuren här hemma.

Är Medarbetare här inne på dvärgkanin, samt Sajtvärd inne på kanin.
Har ni några funderingar gällande någon av dessa två sajter är det bara att kontakta mig via PM.


Zvintos
Uppfödning av Dvärgvädur Rex med stamtavla

alwiz
2010-05-02 22:05
#5

Jag heter då Alva och är 12 snart 13år.
Håller mest till inne på kaninifokus men kikar även in här ganska ofta :)
Det största av min tid går åt djuren. Jag rider och är i stallet ofta, och så är jag såklert med min hoppkorsning Pilot (Sävast Lanjelin).
Jag tävlar även i kaninhoppning så ofta jag kan med Norrbottens Kaninhoppare, det är något jag tycker är jättekul. Jag tycker även om att fota och träna på gymmet eller fara ut och springa ibland. När jag har tid över så syr jag gärna rosetter till kaninselen eller anndra saker åt pilot, det är jättekul =)<3

Just nu är jag bara ägare åt en kanin -Pilot- men till sommaren blir det nog att skaffa en ny liten hoppare ^^<3

Det tror jag var allt om mej, om någon undrar något så är det bara att PM:a :-P

Qepta
2010-05-02 23:54
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#6

Jag heter Mandana och är 15 år gammal.
Jag bor i Gävle med min mamma, min hund Lisa och min kanin Chili.
På fritiden så är jag med vänner, fotograferar och pysslar om djuren. Jag tränar min hund i lydnad och ska snart testa på agility med henne.

Jag föder upp harkorsningar i mindre skala och har en kull som på g, om honan är dräktig så kommer ungarna någongång mellan den 14-18 maj. Mer info finns på www.qeptaskaniner.webs.com

Är det något ni undrar över så är det bara att skicka ett PM.

// Mandana & Belgarna
www.Belgarna.blogg.se

Annons:
pigelina
2010-05-03 07:22
#7

Shoo!

Jag heter Hanna och fyller 14 snart(a) Bor i en tråkig liten by ca 3½ mil utanför Göteborg, men tillbringar mästa tiden av mitt liv nästan där endå:P

Jag går i 7an just nu i skolan här jag bor. Men ska kanske byta skola till min ena kompis i Göteborg:D Fast inte förens till hösten då(a)

Jag tillbringar mycket tid med mina kaniner på vardagar, medans på hälger festar jag och är med kompisar.

Jag har 6 kaniner som heter Akilles, Tequila, Aska, Sötis, Blomma och Pigelin och 11 kaninungar just nu.
Ska även behålla en av kaninungarna Eclipse heter den.
Och ska tinga en kanin från Norge!:) Även en annan liten sötnos ska komma och bo här tillfälligt i några månaderFlört

Jag föder upp lejonhuvade kaniner i havanna och vit rödögd, men andra färger värkar förekomma mer ensålänge iallafall;) Men min nästa kull blir en vit rödögd och svart/viltgrå kull:D om inte min Norge hane är ngn annan färg:)
Min hemsida www.pigelina.tk

Om ni vill veta ngt mer om mej så får ni gärna adda mej på msn(a) hanni_djur@hotmail.com 
Eller PMa:P

// Hanna

www.pigelinas.weebly.com - uppfödning av lejonhuvade kaniner

Medarbetare på lejonkaniner.ifokus

Onslow
2010-05-03 15:24
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#8

Jag heter Lina och är 11 år, fyller 12 år den 23e maj.

Jag ska få en kanin i mitten av juni är det tänkt och jag längtar verkligen! Jag ställer ofta frågor inna på kanin.ifokus och dvärgkaniner.ifokus. Hade!

Skickar med en väldigt oseriös bild på mig.

Vänliga Hälsningar Lina

Poesiblogg - Tumblr

minkaninester
2010-05-13 01:14
#9

Putt.
Fler medlemmar får gärna presentera sig!
Bara roligt, så får vi lära känna varandra lite bättre. :)

MVH.
Louise T
Medarbetare på Dvärgkaniner.ifokus.

" Everybody needs inspiration "

 

 

Valkyrie
2010-05-13 01:22
#10

Men kul att många ändå har orkat skriva =)

/ Johanna medarbetare på dvärgkaniner.ifokus
       Rest in peace Valkyrie!

teddybaby
2010-05-13 10:33
#11

Jag heter Victoria och är mellan 20-25 år gammal. Jag bor i södermanland i en mellanstor stad och jag studerar sista året på högskolan.

För mig är det väldigt viktigt att hitta sitt eget sätt att finna lugn i vardagen, och jag har funnit mitt sätt att koppla av. Det lugnet hittar jag hos min kanin och mina två hamstrar. Kaniner är så harmoniska, lugna, tysta och bara helt underbara i mina ögon. Kaniner är helt klart mitt främsta intresse och det kommer till uttryck i form av forumsvistelse(här alltså), en blogg http://www.pongobunny.blogspot.com, genom mycket gos, långa promenader i koppel och hemmatillverkning av rosetter samt shopping (saker åt kaninen) varje månad. Tungan ute

Valkyrie
2010-06-02 23:56
#12

Mer presentationer :)

/ Johanna medarbetare på dvärgkaniner.ifokus
       Rest in peace Valkyrie!

zatanica
2010-06-03 00:04
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#13

Luna bor i en liten by i utkanten av Kolmårdsskogen i Södermanland. 25+ Bor med sambon våra fyra katter och såklart hermelin killen Fjant. Älskar djur och natur, pluggar och jobbar timmar på ett dagis.

vill gärna jobba med att informera om djur och natur och att vi måste värna om det vi har och börja tänka mera på hur våra djur mår och på vad vi gör med skogen.

Lite av en natur nörd :) djur och närhet till skog är ett måste för att må bra

Annons:
LadyViolet
2010-06-03 17:34
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#14

Jag heter Ida och bor utanför Borås. Jag är 17 år gammal (född 1992) och går just nu inte i skolan för jag hoppade av min linje, men ska börja gymnasiet igen i höst, då blir det samhäll-beteendevetenskap.

Jag har två dvärgvädurar som heter Molly och Nova, de är syskon och fyller 3 år i sommar. Förutom kaninerna har jag även en katt som är 5 år, han är blandning mellan norsk skogskatt och bondkatt. I sommar ska vi även köpa en belgisk jättekanin, det ser jag jättemycket fram emot!

/Ida

rebeccaaolsson
2010-06-03 18:02
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#15

Jag heter Rebecca och är snart 20 år gammal. Jag bor i Malmö tillsammans med min pojkvän.

Vi har ett litet ettårigt lejon som heter Indie. Just nu så tar jag hand om mammas katt Saya också. Det går väl sådär mellan dom små djuren just nu då Saya är rädd för Indie medans han bara vill skutta fram och leka. Ingen aggressivitet mellan dom i alla fall och det är bra.

Jag pluggar distans just nu men satsar på att komma in på juristprogrammet till hösten. Hoppas* Ja, det finns väl inte så mycket mer att säga egentligen :)

tinaLY
2010-06-03 20:52
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#16

Mitt namn är Tina & jag är 18 år gammal. Bor i Skåne med skilda föräldrar, är lika mycket hos båda mina föräldrar, vilket är skönt. (: har även en lillasyster som är snart 17år.

Jag har 2 kaniner som jag är mina älskade "bäbisar" ;). En dvärgvädur vid namn Dumlé, som jag har räddat livet på då han var vanvårdad i sitt förra hem. Världens mysigaste kanin! Den andre är en hermelinkorsning vid namn Albin som är lite mer skygg men otroligt gosig när han väll vill. Familjen äger 2 Chinese Crested Dogs (kinesiska nakenhundar)^^ funderar på att skaffa en teddy under sommaren.

Pluggar på Helsingborgs Ridgymnasium, går sista året efter sommaren. Älskar skolan & mina klasskompisar. Vill jobba inom vård med hästar då jag är hästintresserad. Rider en nordsvensk som jag älskar massor <3

NaimaG
2010-06-04 16:20
#17

Naima, snart 24 år gammal, bor med man och djur i umeå. Funktionshindrad. Ägare utav en lejonhuvad dvärgvädur vid namnet Lukas. Äger även en hund och två katter.

Inaarah
2010-06-04 17:31
#18

Heter Lisen, fyller 14 under sommaren. Bor ca 8 mil norr om Göteborg, men är mycket där och även i de närmare städerna (Uddevalla, Stenungsund m.fl).
Är uppväxt på landet och har haft katt men då min mamma blev allergisk fick vi lämna bort henne och jag fick en kanin, utekanin. Mitt intresse växte och jag har nu haft flertalet kaniner och fött upp. Nu däremot har jag avvecklat min uppfödning etc och har en lejonhuvad tjej, Chica. Japantecknad g/s, snart 3 månader. Uppfödd av Hanna, nr #7 här i tråden ;)

Fotograferar mycket, umgås med vänner och är bosatt i ett privatstall där jag rider till flera hästar.
Undrar du mer kan du skicka ett PM.

Denna kommentar har tagits bort.
Pehpsii
2010-06-04 19:41
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#20

Halloj!

Pehpsii heter jag (ja, jag heter så på riktigt) och bor i Helsingborg med min sambo och 5 kaniner.

MIn första kanin är en svart dvv/hermelin kille vid namn Chewie på 3½år, sen har vi en dalmatin rex hona som heter Marilyn och är 1 år gammal.

Sen har jag tre kaniner som jag fick som jourhem, då var det en hona och 4 bebisar, två av ungarna har nu fått nytt hem. Honan var så skygg, undernärd och ynklig så jag har inte hjätrta att göra mig av med henne nu när hon litar på oss och äntligen slappnat av. Hon är ungefär 7-8 månader gammal. Hon är japantecknad tror jag, men inte "korrekt" så mest bara beige. Hon är lejonhuvad dvv och heter Smulan.

Småkillarna är : Kapten Haddock, teddylejon dvv, mökt viltbrun. Han ska vi behålla. Sen är det Ville Vilding, en korthårig dvv, viltfärgad. De är snart 9 veckor i skrivande stund.

Jag pluggar lite på halvtid annars är jag mest bara hemmafru. JAg håller mkt på med djurrättsaktivism och är iväg mkt med Djurrättsalliansen och har även mkt kontakter med jourhem, folk som räddar vilda djur som ex, trasslat in sig i jordgubbsnät eller anskor/svanar som frusit fast på vintern.

Jag är vegan och älskar att pyssla med mat och baka och hitta på nya grejer, eller läsa om mat och leta recept. Min karl och jag går en del på bio och livespelningar (hc/metal/punk) och är lite lätt tatueringsgalna båda två. Nästa gadd för mig kommer antagligen bli små kaniner på armen (=

Jag modellar även en del, mest retro pinup, posing med raggarbilar osv.

www.freewebs.com/gypsymice/

http://pehpsii.blogspot.com/

Annons:
[nataschaj]
2010-06-04 20:58
#21

Hej!

Heter Natascha och är snart 22 år gammal bor i Göteborg.

Är arbetslös men jobb på g.

Bor med mina 2 kaniner Dvv hona å hane.

Sen har jag 3 hundar. Schäfer blandning hane och 2 "kamphundar" ena e amstaff/pitbull och de andra är amstaff amrikansk bulldog och lite pitbull. Valpar ,dessa 2 halv syskon. Tikar.

Hundarna är mitt intresse och kaninerna med. Bor i en 1a med =) nej då inte trång alls ;).

Festar sällan, träffar sällan mina tjej kompisar efter som dem inte direkt bor här. Nån pojkvän har ja inte längre å ingen på g just nu.

Japp de va lite snabb info!

[Nalle-]
2010-06-05 20:45
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#22

Jag brukar inte hålla till här så ofta (håller mig mest till kanin och teddykaniner) , men skriver väl ett par rader ändå :)
I alla fall, Hej!
Nadja heter jag och är en 16årig flicka bosatt i en liten by utanför Umeå. Håller på att kämpa mig igenom en sista vecka på högstadiet innan jag börjar på Medialinjen i höst :)
Djur är mitt största intresse och det har det varit så länge jag kan minnas. Det är verkligen något speciellt med att att hålla på med djur. Just nu har jag en hund hemma hos mig och en kanin. Kaninen är dock bara här tillfälligt, men i sommar ska det flytta in en annan tuss permanent :) Han är av rasen teddyvädur.
Fotografering är också något som jag håller på en himla massa med. Grymt roligt :)

Jaa, jag vet inte vad mer jag kan skriva riktigt. Men om ni skulle vilja veta något mer är det bara att skicka iväg ett PM :) Det är alltid lika roligt.

minkaninester
2010-06-26 23:58
#23

Fler som vill presentera sig? 
Vet att vi fått in en hel del nya medlemmar. :)

MVH.
Louise T
Medarbetare på Dvärgkaniner.ifokus.

" Everybody needs inspiration "

 

 

Johanna-Larsson
2010-06-27 12:46
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#24

Hej :) Jag heter Johanna, jag bor i Söderhamn, Hälsingland, Sverige :) Jag är 13 år, fyller år den 28 April :) Jag är född 1997 :)

Jag har 1 kanin nu, men om 5 dagar får jag min nya kaninunge :) Den jag har nu heter Theodor :) Han är en renrasig Lejonhuvad :) Han är 1 år, fyller år den 18 April :)

Den nya kaninnen ska heta Iza :) Hon är en blandras mellan Teddylöwen och Hermelin :)

På bilden ser ni mig och min kompis (som jag täckt för) :) I bakgrunden är även Theodors kaninhus :)

Kaninbebisar till salu! Kolla Sweet Teddy för mer info & bilder!

Kolla gärna bloggen, www.thelarsson.blogg.se ~

nellachilli
2010-06-27 13:11
#25

Hej! Jag heter My och bor i Hjärnarp en bit utanför Ängelholm (i skåne) Jag är 15 år och är då född år 1995. Har alltid haft ett stort intresse för kaniner och har haft kanin så länge jag kan minnas.. Men när jag började med kaninhoppning för ungefär ett år sedan växte intresset.

Nu har jag 4 kaniner här hemma varav två hoppkaniner, har börjat så smått med en av de andra (någon mini start kanske^^) Jag har också kompisar som håller på med kaniner och kaninhoppning, Felizia (hugoochip) och Sandra (HippTipp):D Vi går i samma klass och träffar varandra nästan varje dag!;)

Är inte så aktiv här på dvärgkaniner utan håller till mest på kaninhoppning och kanin;)

Kristall
2010-06-27 20:34
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#26

Sanna heter jag, bor på Kimitoön (en "ö" typ 100 m från fastlandet :P) i sydvästra Finland och fyller 16 år i år. I höst ska jag börja studera till djurskötare, vilket jag ser fram emot. :)

Som ni kanske gissat så är mitt djurintresse ganska stort. ;) Här hemma bor det följaktligen två marsvin, två kaniner, två tammöss och en katt. Tar ansvar för mina egna djur (= alla utom katten), betalar allt till dem och sköter dem själv, annars skulle jag inte få ha dem. Men det är det värt :)

Jag är även mycket intresserad av hästar, har en sköthäst och är i stallet så ofta jag kan. Har ridit och hållit på med hästar i ca 8 år.

Utöver djuren är jag också intresserad av fotografering, datorer, min moppe (A), skytte, matlagning/bakning, handarbete m.m.

Med vänliga hälsningar, Sanna Johansson

Besök gärna min blogg :)

Michiis
2010-07-05 04:10
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#27

Jag heter Michaela kallas Michis. Blir 16år i år.
Bor i dalarna i en liten by i Rättviks kommun.
Har haft kaniner nu i ca 4år. Min allra första kanin hette Moses köpte sommarn 2006, hade han inte länge innan han gick bort av nån sjukdom:/ Strax efter köpte jag Molle en riktigt speciell kanin som gick bort i vintras. Nu har jag 2 kaniner: Nina Ricci som jag köpte 2008 som strax efter parades med Molle, för jag skulle ha kanin upf. Blev en kull, Där vi sparade Willow.
Och vill man följa mina kaniners liv, läs deras blogg: http://kaninpluttarna.blogg.se/

Jag har ett stort djurintresse och har varit djurgalen ända sen jag va liten!
ska gå smådjur på gymnasiet stiernhööks i höst.
en gång i veckan rider jag.
Och vad jag allra mest vill ha är en egen hund!

förutom djur då. Så är jag ganska lat av mig, gillar att sova! hehe
se på film, fotografera, sitta vid datan, vara med pojkvännen och vännerna.
jaa. det var väl lite om mig :)

// Michis

Annons:
Upp till toppen
Annons: