Annons:
Etiketthälsa-beteende-och-sjukdomar
Läst 985 ggr
Beaber
2017-08-10 00:46

Dvärgkanin med häftig andning

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Jag har en hona på snart 4 månader som är otroligt pigg och glad. Jag har haft en hane 12 år tidigare så jag har erfarenhet men är ändå nojig. Det är så att hon ibland andas ganska häftigt (jag vet att kaniner andas snabbare naturligt) men detta ser jobbigt ut. Är inte så alltid utan ibland. Först märkte jag att hon vart så efter sina glädjeryck och då är det ju naturligt med lite andfåddhet och vila. Dock så reser hon sig ibland och äter lite, sedan återgår till viloläge med andningen. Tycker inte hennes nos är så blöt heller…. Hon är så ung och jag nojig så det kanske bara är min hjärna som överdriver men skulle uppskatta om någon känner igen sig och skriver!

Annons:
MikaVi
2017-08-10 00:57
#1

Jag har en hane som också hade lite svårt med andningen är han var runt 8 månader, han var också pigg och glad, men efter ett tag lät det lite konstigt när han andades, vi tog med honom till veterinären och det visade sig att han hade fått luftvägs infektion, så länge det inte låter konstigt när hon ligger ner så Tycker jag nog att det inte är någon fara, men kolla upp med en veterinär, om det känns lite bättre

Upp till toppen
Annons: