Annons:
Etiketthälsa-beteende-och-sjukdomar
Läst 782 ggr
pompido
2017-03-27 17:51

Jobbig kanin. Mår han dåligt?

Vi har en kastrerad hankanin på 5 år som blivit "konstig" enda sedan vi kom hem med vårt första barn för snart 1 år sedan och det blir bara värre och värre.

Innan var han jätteduktig och rumsren, han gick bara på sina pottor som han har i hemmet. Men nu gör han massa saker som han inte får. En sak som han har börjat med och som kändes trevligt i början, är att han blivit extremt kelsjuk och vill i princip sitta i mitt knä så fort jag sätter mig ner i soffan vilket har gått så långt att jag har börjat tycka att det är lite jobbigt. Men det värsta är att han har börjat kissa och bajsa överallt och det har förstört vårt golv i köket nu som blivit fuktskadat. Och han kissar ofta på min sambo när han sitter i hans knä. Allt det här har gjort oss så trötta och frustrerade på honom.

Så nu funderar jag på om han kanske inte längre mår bra hos oss sen vi skaffat barn :(

Han är vår älskling, vårt lilla "barn" och vi vill inte behöva ge honom ett nytt hem, MEN om det är vad som skulle vara bäst för honom så gör vi såklart det för vi vill att han ska ha det bästa. Usch… får ont i hjärtat bara av att tänka på det :'(

Jag vill veta om någon här känner igen detta och/eller om det finns någonting vi kan göra för vi vill ha honom kvar.

Annons:
Upp till toppen
Annons: