Annons:
Etikettallmänt
Läst 843 ggr
Misscat
8/18/15, 7:40 PM

Åldersgrupp

Är det vanligt att vuxna har kaniner? I vilken åldersgrupp är kaniner vanligast?

Annons:
ra-17
8/18/15, 9:10 PM
#1

Vet inte. Jag är 15 och har haft kanin i drygt ett år.

Fridaaaa
8/19/15, 8:58 AM
#2

Vanligt skulle jag säga. Många uppfödare och många är vuxna.

 Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

Kaninernaa
8/23/15, 7:09 PM
#3

Såklart det är vanligt iomed att nästan alla uppfödare är vuxna som jag köpt av. Jag är 13 o vi har haft kaniner lite fram o tillbaka i min uppväxt.

Trebit
8/24/15, 9:37 AM
#4

Jag hade precis fyllt 23 när jag skaffade min första kanin så jag räknas nog som vuxen. Tycker nog att kaniner inte riktigt lämpar sig som husdjur till barn heller även om det tyvärr är väldigt vanligt att föräldrar köper kaniner som en present till ganska små barn.
I vilken åldersgrupp det är vanligast att äga kaniner är nog lite svårt att säga, är du under 18 och har kanin så är det fortfarande målsman som har ägandeskapet och är ansvarig för veterinärutgifter etc.

Kaninerna Benjie och Luna

Tumblr - ☆ - Instagram

Medlem i Sveriges Kaninvälfärdsförening

aliiciaj
8/24/15, 11:48 PM
#5

Jag är 19, och räknas väl som en vuxen eftersom jag är myndig. Jag har två kaniner som är mina egna, jag betalar alla utgifter för dem. Jag har haft djurpensionat i några år, och vanligast är väl att det är barnfamiljer som har kanin. Men mer och mer på sistone har jag sett att vuxna har köpt kanin till sig själva som sällskap. Vilket jag tycker är kul, att fler får upp ögonen för kaniner och ser att det inte är ett djur för barn bara. Jag tycker inte det är mer konstigt för en vuxen att ha en kanin än en katt, och jag hoppas fler också tycker det :)

Lisabella
8/25/15, 11:36 AM
#6

Ha ha, bra fråga!

Jag har älskat kaniner i hela mitt liv, och nu är jag snart 50. Dottern min är 12, och vi sköter kaninerna tillsammans. 

Men vet du, har man kärleken till djuren blir man aldrig för gammal.

Annons:
Irmelinis
8/25/15, 12:30 PM
#7

Jag är 35 år och skaffade mina första kaniner när jag var 33. Nu är jag helt fast 😃

Uppfödning dvärgvädur och velveteen lop: 
www.alrunans.weebly.com/
Medlem i Sveriges Kaninvälfärdsförening

Upp till toppen
Annons: