Annons:
Etikettallmänt
Läst 1094 ggr
Lovisis
8/10/15, 11:10 AM

Jag ska få en kanin

Jag ska få en kanin till våren och längtar jätte mycket! Är det någonting speciellt man ska tänka på så här lång tid innan

Annons:
Fridaaaa
8/10/15, 11:15 AM
#1

Vad roligt grattis 🙂
Såhär hade jag gjort:

  • Satt mig ner och kollat vilken ras jag vill ha
  • Kollat efter bra uppfödare till den rasen
  • Kollat efter lämplig bur - bo inne eller ute, hur stor bur mm
  • Läst på en massa om du inte har kunskaper. Kaninmagazinet.se rekommenderar jag starkt och fråga här på forumet.  Förlita dig inte så mycket på diverse böcker som biblioteket har, dem stämmer sällan så bra
  • Läsa på mycket om kosten med (bra hö, inga blandningar, ingen salsten mm)

Är väl det jag tycker du ska kolla efer till en början :)

 Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

Lovisis
8/10/15, 11:19 AM
#2

Okej, tack för tipset

Ravynsfair
8/11/15, 12:25 PM
#3

Jag skulle dock rekommendera en kanin från omplaceringshem, den är precis lika fina som dem från uppfödare om man inte är intresserad av utställning. 
Kolla upp ett seriöst omplaceringshem och läs sedan på om det övriga som Frida ovan tipsat. :)

Vänliga hälsningar Sanna. 
Medarbetare på Blandrashundar, HBT & Socialt stöd.ifokus Sol

Smultrondraken70
8/12/15, 9:36 PM
#4

Bra att ta en vuxen omplaceringskanin, då vet du mer vad du får när det gäller temperament och personlighet:) ungar är söta men dom blir stora snabbt och personligheten kan ändras i och med könsmognad, tonår etc.

Lisabella
8/18/15, 10:35 AM
#5

Du kan titta på Djurens Chans, de kanske har en fin nin som behöver få massor av kärlek och gos.

Lycka till!

Adirfen
9/26/15, 10:50 PM
#6

Vad roligt! Mitt tips är: LÄS! Läs allt du kommer åt. Läs om raser, burar, temperament, allt du hittar. :) Jag rekommenderar www.kaninmagazinet.com. (.se?) Lycka till, och det hade varit kul med lite bilder :)

Annons:
Upp till toppen
Annons: