Annons:
Etikettbur-och-skötsel
Läst 764 ggr
jossanElsa♥
2015-06-16 20:02

Bur tips

Hej Jag har en dvärgvädur på 2 snart 3 år. Han har en ganska stor bur (han bor inomhus). Men han har typ inget roligt i hans bur. Han har 1 tunnel och 1 hus och vatten och hö. Jag skulle vilja ha tips på vad jag kan ha i hans bur? Funderar på att köpa en böjbar träbro.

Min blogg www.petsandmakeup.blogg.se kolla gärna in den 😉

Annons:
Cajsis7
2015-06-18 21:36
#1

om han redan har tunnel hus mm tror jag att han kommer ha för lite utrymme för honom att spring på. Ha honom kanske mer ute i rummet/ute i gräs och ha större yta med fler saker där, så har jag det :D

Zingo

ra-17
2015-06-22 22:16
#2

Är kaninen bara i bur eller fri också? Min kanin går lös i rummet när någon är hemma (även på natten). I hans bur har han toa, hus, vatten och hö. Ute har han t ex (växlar lite ibland och vissa saker går åt fort om man säger så) toarullar, toarullar med pinnar i, toarulle med invikta hörn och pellets i, aktiveringsboll gjord av toarulle, pappkartonger, en liten pall från ikea, kattunnel på ca 1m och mat. När han bara är i buren ger jag honom några leksaker där inne att sysselsätta sig med. Ett tips för aktivering i buren är att sätta ett snöre från burtaket och sätta en klädnypa i med något gott. Det har varit uppskattat hos min kanin! Jag har fått mycket insperation från kaninmagasinet, så ett tips är att kolla där, under pysselavdelningen. Hoppas det var till någon hjälp! ;-)

jossanElsa♥
2015-06-22 22:59
#3

#2 nej han går inte lös inne. Tack för tipsen😃

Min blogg www.petsandmakeup.blogg.se kolla gärna in den 😉

ra-17
2015-06-23 08:22
#4

Har du funderat på att ha honom lös? Fungerar det inte praktiskt eller? Leksaker av toarullar och klädnypa är de saker som kanske kan passa i en bur, de är ju lite mindre…. ;-)

jossanElsa♥
2015-06-23 11:03
#5

#4 Han bor i källaren och där finns det 2 andra honor. Så det skulle inte gå att ha honom lös.

Min blogg www.petsandmakeup.blogg.se kolla gärna in den 😉

jossanElsa♥
2015-06-23 11:04
#6

#4 men han får komma ut i hagen när det är bra väder.

Min blogg www.petsandmakeup.blogg.se kolla gärna in den 😉

Annons:
ra-17
2015-06-23 15:28
#7

Okej. Då förstår jag att han inte kan gå lös! ;-)

Upp till toppen
Annons: