Annons:
Etikettallmänt
Läst 1138 ggr
[Stockholmsbruden]
2015-04-22 17:01

Slängde ut kanin - nu vild!

Nån har slängt ut sin kanin, den verkar inte må bra alls, folk har jagat deb så den är lite skygg men ändå. Den är svart och HELT klart en kanin, kan ha parat sig med harar d jag sött flera svarta kaninungar (den är svart) Ska jag försöka fånga den? Folk säger ju att dom inte överlever men den lverlevde vintern, det var då hen slängde ut den

Annons:
Fridaaaa
2015-04-22 17:07
#1

Helt säker på att någon släppt ut den då? Kanske rymt?

 Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

VildaVittra
2015-04-22 17:10
#2

Pga av ditt nick så utgår jag ifrån att du bor i Sthlm. Där finns det en stam av vilda tamkaniner sedan 40-talet (de släpptes ut i Solna från början) varav många inte blivit viltfärgade. Så kaninen är med största sannolikhet vild och bör få fortsätta vara det. 

Och jo, de överlever vintern, om de inte gjorde det så skulle kaninerna inte spridit sig som de gjort. 🙂

Hur förberedd är du egentligen för krig, arbetslöshet, bränder eller sjukdom? Läs mer på Prepping iFokus

uz00x
2015-04-23 17:54
#3

Vill även tilllägga att kaniner och harar inte kan få ungar :)

Men om du bor i ett område så som stockholm/göteborg så är det nog en vildkanin, om du bor i en mindre stad där det inte skall finnan vildkaniner så skulle i alla fall jag fånga in den :)

NelliMohrle
2015-04-23 20:02
#4

Skulle det bara vara den skulle jag fånga in den men eftersom det är flera är de nog vilda. Annars hade det ju kunnat vara en kanin som rymt och någon som väldigt gärna vill ha tillbaka den. Min kanin rymde själv för ett par veckor sedan och det var någon som fångade in den som tur :)

Älskar kaniner Kär

[Stockholmsbruden]
2015-04-23 20:32
#5

Den är helt klart inte vild, hur fångar jag in den? (Inga fler "du måste vara söker på stt den inte är vild" tack) vet vems den är!

uz00x
2015-04-23 21:08
#6

Oj! Okej, vart är du? Jag har fångat in kaniner förut, så är jag inom räckhåll kan jag hjälpa till :)

Annons:
uz00x
2015-04-23 21:09
#7

Annars beror det ju på hur vild hen är. hur nära kommer man?

[Stockholmsbruden]
2015-04-24 16:54
#8

Barn har jagat kaninen så han är lite vild, man behöver nig få hans tröst" innan. Nej tyvärr vill jag inte träffa folk från internet irl (inget illa menat mot dig) några tips direk här?:)

uz00x
2015-04-24 17:14
#9

Förstår :) 

Det beror ju på hur nära man kommer, om du inte kollar på kaninen brukar många av dem låta en sakta ställa sig precis bredvid, då är det bara att snabbt dyka ner med handen och hålla ner naken mot maren medans man med andra handen lyfter upp den, denna brukar jag använda när tex mina kaniner inte vill in xd

[Stockholmsbruden]
2015-04-24 21:25
#10

#9 Om den försöker skutta iväg då? Har haft kanin btw, hur lockar" man på dom?

uz00x
2015-04-24 22:45
#11

Det är svårt att locka till sig en kanin som är vild, sticker den innan du kommer bredvid den, skaffa en hov om du tror du kan komma 1 m ish~ nära den, annars borde man försöka jaga in den (på ett snällt sätt så du inte skrämmer ihjäl den) i ett område som du sedan kan låsa in den i, tex med hjälp av kompostgaller, så gör du en öppning som du så fort u fått in kaninen igenom stänger :)

Cajsis7
2015-06-07 22:21
#13

Du skulle kunna ringa till typ veterinärer som kan rycka ut(vet inte vad de heter), de brukar vara bra på att fånga in kaniner….. Men annars kan du ju göra som någon skrev att försöka göra ett hyfsat stort inringat område av kompostgaller och sedan skrämma/fösa in den i hagen av kompostgaller????

Zingo

Annons:
Upp till toppen
Annons: