Annons:
Etikettbur-och-skötsel
Läst 1086 ggr
Fridaaaa
2015-04-21 11:38

Hage till kaninbebis?

Vad har ni för hagar till kaninbebisar som är 8 veckor och  uppåt av dvärgraser? Har kompostgaller till mina vuxna men en unge tar ju sig lätt igenom det. Har inte kvar mina bra jag hade när jag bodde hemma Ledsen

(vill inte ha tips på kompostgaller med annat nät runt utan andra alternativ)

 Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

Annons:
fsigge
2015-04-21 15:11
#1

Kompostgaller är ju inget jag kan rekomendera till någon faktiskt p.g.a att min kanin dog genom att han fastnade. :( Det kan ju vara så att jag hade extremt otur. Jag skulle gjort så att jag köper lite reglar (det är billigt, cirka 5-6kr/m) och gör en ram och häftar eller spikar fast Putsnät/galvaniserat nät/fyrkantsnät. Enkelt, relativt billigt och stabilare än kompostgaller.

Frida

Fridaaaa
2015-04-21 15:15
#2

#1 Ska extremt mycket till om mina skulle lyckas fastna plus att de bara är där när jag är hemma 🙂

Kan inte göra så stora hagar med det då de inte är så lätta att flytta vilket är ett krav. En liten hage går till kaninunge men inte till två vuxna som behöver mycket yta tyvärr.

Mina hagar är inte ostabila 🙂 Sätter fast i marken med tältpinnar på vissa ställen och så. Så ingen fara med det.De är där som sagt bara ändå när jag är hemma, aldrig på natten eller när vi är iväg.

 Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

fsigge
2015-04-21 16:08
#3

#2 då vet jag inte riktigt. Det blir väldigt svårt om du inte vill göra en stor hage, för att det blir för tungt, inte en liten för det ska passa till vuxna också?

Frida

Fridaaaa
2015-04-21 16:40
#4

#3 Nej det skrev jag inte 😉 Jag skrev att det går att göra till en liten unge men inte så att det passar till två vuxna (blir för litet för min smak och ja även kaninernas som är vana vid stort).  Skrev aldrig att vuxna kaniner ska vara där 😉 Blir att använda till marsvinen sen istället 🙂

Men måste hitta lämpligt nät och fixa så att jag får hem reglarna också (ingen dragkrok på min bil eller släp)

 Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

emms
2015-04-22 17:52
#5

#4 Man får oftast såga till reglarna i butiken om man vill! Har samma problem som dig, min rumskamrat har bil men den är liten ;) Så vi bad helt enkelt om en såg och sågade av reglarna i rätt storlek där.

Sen om man vill ha så pass långa sidor på hagen som inte går in i bilen ändå blir det ju problem. Men ett tips iaf! 😃

Emma

Fridaaaa
2015-04-22 18:00
#6

#5 Ja vissa butiker gör det, här i stan har vi inte många alternativ, ena stället är svindyra med virke (XL), Woody tar en bra slant för att såga, jem&fix gör det inte alls 😕 Och vill gärna ha bra längd på hagen så då kommer långsidorna inte gå så bra in i bilen, så får försöka fixa en dag när sambon kan köra med släp och hämta 🙂

 Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

Annons:
emms
2015-04-22 18:08
#7

#6 Vad dåligt 😕 Tror jag köpte på jem&fix här i Varberg och då var dom jättesnälla och hjälpsamma! Får hoppas det löser sig med transport.

Tycker du kan visa bilder på hagen sen, lite beroende av byggtrådar 😂😇

Emma

Fridaaaa
2015-04-22 18:11
#8

#7 Kanske inte alla butiker som har möjligheten? Kan ju säkert skilja.
Ja så fort jag fixat ihop så visar jag 👍

 Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

Upp till toppen
Annons: