Annons:
Etikettbilder-och-filmer
Läst 968 ggr
[Tilde]
4/20/15, 7:50 PM

Välkommen hit Koda! ❤

Jag har varit kelis-lös sedan två månader tillbaka då min favoritkanin dog… Så idag var en glad dag för jag bestämde mig för att ta med lilla Koda hem! 😃 Han påminner så mycket om Willow som gick bort… fast helt olika färger. Får se om personligheten utvecklar sig till att bli lika underbar 🌺

Annons:
Vovisch nr2
4/20/15, 8:01 PM
#1

Aww vad söt! Väldigt fint namn! (åter igen eftersom din hamster heter samma som min hund!😉😃) Är Koda en Teddyvädur?

-Hälsning Jossan, medarbetare på bichon ifokus-

[Tilde]
4/20/15, 11:20 PM
#2

Haha tack 😃 Jag är faktiskt inte helt 100… 🤐 Koda är köpt i en djuraffär - men låt mig rättfärdiga detta innan alla tror att jag har blivit galen… xD

Detta är en djuraffär som ägs av en gubbe som har hållit på med djur i sådär en 45 år. Han bryr sig faktiskt om djuren, har jättefina och stora burar till dem och allt vad djuren behöver, rätt diet och aktivering, allt är rent, osv. Det är faktiskt den enda djuraffären som jag vill stötta. Koda och alla andra kaniner han får in kommer från en och samma uppfödare från Fyn. Han anser att denne uppfödare är den ende han vill köpa från eftersom han är duktig på kaniner och alla djuren därifrån är friska. Så han vet att de har det bra. 🙂  Jag vet alltså inte Kodas ras 100%, så antingen är han teddy eller så fäller han av en del av pälsen och är lejonhuvad dvärgvädur (överpälsad) med flaxöron, haha.

Försöker dock leta upp uppfödaren om denne har en hemsida. 🤔 Får kanske fråga i affären.

Vovisch nr2
4/21/15, 9:47 AM
#3

Okej, vad bra med en djuraffär som äntligen bryr sig om djuren de säljer! 🙂

-Hälsning Jossan, medarbetare på bichon ifokus-

Fridaaaa
4/21/15, 11:39 AM
#4

Söt 🙂

 Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

[Tilde]
4/21/15, 2:53 PM
#5

#3 Ja och det värsta är ju att det egentligen borde vara så i alla djuraffärer. Hemskt hur det är hos de flesta 😕

#4 Tack! 😃

crimson
4/29/15, 5:48 PM
#6

Vilken fining! Lycka till med lillen :D

"Time flies like an arrow, and fruit flies like a banana"

Annons:
[Tilde]
4/30/15, 10:27 AM
#7

#6 Tack så mycket! :)

fairy-dust1
4/30/15, 11:49 AM
#8

söt, och namnet passar honom jättebra tycker jag.. 😃

[Tilde]
4/30/15, 12:33 PM
#9

#8 Tack, han är riktigt mysig 😃

[ida_hjertzen]
5/2/15, 10:16 AM
#10

Var ligger djuraffären du köpte koda i?

Bara nyfiken :)

[Tilde]
5/2/15, 10:18 AM
#11

#10 Eftersom jag bor i Storköpenhamn finns den här i Danmark, i ett "köpcenter" som heter Hvidovre Center. 🙂 Det är en ganska liten affär så gubben har i alla fall tid att sköta om alla djur han har där inne.

Upp till toppen
Annons: