Annons:
Etikettallmänt
Läst 3268 ggr
minimandisen
2015-03-10 14:03

Flyga till USA med kanin?

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Hejsan!

Jag ska åka nu till hösten och plugga i usa ett år. Men jag hade väldigt gärna ta med min lilla kanin. Hon är ett år i sommar och hon är min lilla älskling.

Är det en dålig idé? ska hon stanna hemma oss mina föräldrar?

Jag vill helst ta med henne, har kollat på lite hemsidor om med pass,vaccinationer m.m.

Är det någon som har rest/flytta med en kanin så långt? eller flugit med en kanin?

Annons:
[Sockertoppens_kaniner]
2015-03-10 18:14
#1

Tycker du ska ta med henne, så länge hon inte blir väldigt stressad av nya situationer. Se till så att hon har det ganska mörkt i transportburen och har mat och vatten så går det säkert bra! :) Lycka till!

[Tilde]
2015-03-10 21:01
#2

Så länge det går bra att fixa med flyg och alla vaccinationer, etc. så tycker jag också att hon kan få följa med. :) Har inga erfarenheter av det själv, men tänker att det är nästan lika stressigt att hamna i ett nytt hem som att flyga med matte…(?)

minimandisen
2015-03-11 00:15
#3

Okej tack :D Hon kommer inte hamna i ett nytt hem om hon stannar kvar i Sverige, (då jag fortfarande bor hemma) det som är skillnaden är att hon inte har någon som gosar eller umgås med henne då jag är borta :/ mina föräldrar kan ge henne mat o sånt allmänt men inget mer. Är rätt att hon börjar sakna mig om jag är borta så länge och börjar må dåligt av de?,,

[Sockertoppens_kaniner]
2015-03-11 09:25
#4

#3 Ta med henne! Roligare för både henne och dig. :)

[neptunens]
2015-03-11 20:40
#5

Vet att när ett gäng hoppare kollade upp om att flyga till usa med kanin så skulle kaninen vara tvungen att vara utan hö, mat och eventuellt även vatten under hela resan. Känns inte riktigt schysst att utsätta kaninen för.

[Sockertoppens_kaniner]
2015-03-11 22:30
#6

#5 Oj, inte ens vatten ? Så skumt… :0

Annons:
RebeccaG
2015-03-13 22:49
#7

#6 Dom flesta flygbolag har sånna regler för att det inte ska skräpa ner i lastrummet. Det funkar för hund och katt, men det blir ju jobbigt för kanin som måste hålla magen igång 24/7. Dessutom får kaninen åka i lastrummet med hundar och katter, vilket är väldigt stressande i sig. 
Däremot finns det flygbolag där man kan ha djur med sig vid sittplatsen, se ifall du kan få tag i en sån plats. Mindre stressigt för kaninen och hö kan du ju packa ner ett gäng höbollar i en påse och byta under resans gång + ha en gurka med dig så kaninen får i sig vätska under resan, utan att riskera spill.

Behandla andra såsom du själv vill bli behandlad
Mina kaninselar m.m. | Min blogg | Min uppfödning 
| Youtube

Storip
2015-03-15 09:04
#8

Man måste väl kunna lägga in en bit morot/gurka? Det skräpar ju inte ner. Och gurka innehåller en del vatten.

https://sites.google.com/site/vargidetskaniner/home


minimandisen
2015-03-15 16:10
#9

När jag flyger till usa så får man ha kaninen i kabinen, men inte om man åkte till Storbritannien då man får ha de i lastutrymmet, vet jag (då jag tänkte studera där först). Så det går nog jätte bra :D ville inte ha henne i något lastutrym. Vatten fick man ha i en flaska men inte i en skål så de inte spiller och foder fick man bara ha på flygplatserna, men frukt och grönsaker vet jag faktiskt inte,, men det var en väldigt bra ide!Tack! Jag får ringa och kolla med tullverket.

Maleficum
2015-03-22 11:44
#10

Borde såna där hårpressade hökuber vara ett alternativ? De skräpar väl inte speciellt mycket? 

Eller om man har en kanin som faktiskt tycker om critical care kan man inte ge en gröt av sånt?

Instagram: @theblindbunny
http://www.tizzys.n.nu

missan´s
2015-03-27 06:35
#11

#9 Så du ska ta med henne alltså?👍

Vänliga hälsningar Ellen GladStjärnor

Raggarbrud96
2017-01-01 13:45
#12

Hej! Hur gick det med resan till USA? jag håller nämligen på för fullt och letar upp resor till USA där jag kan ha min lilla kanin i kabinen. Vilka paper behövde du visa upp i USA? 

MVH

P
2021-06-14 13:10
#13

Hej, önskar ta upp denna tråden igen för att se om någon rest till usa med sin kanin från Sverige och hur ni isåfall gått tillväga? Vill helst ha kaninen under uppsikt i kabinen.
Har ringt till flertalet flygbolag men de flesta godkänner enbart hund eller katt. Finnair godkände kanin inom Europa men inte till USA. Ska flytta på obestämd tid och min Pixie är 7 år gammal. Vill verkligen inte tvingas omplacera henne.

Annons:
Upp till toppen
Annons: