Annons:
Etikettallmänt
Läst 1293 ggr
kruger
2015-03-09 12:40

Våra 3 veckors bebisar Lejonhuvad dvärgvädur

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
Förhandsgranskning av bild 1 av 3
Förhandsgranskning av bild 2 av 3
Förhandsgranskning av bild 3 av 3

Astrid med alla sina 7 bebisar. 3 vita ,1 grå ( blir troligtvis svart) 1 viltfärgad med vit nos, 1 viltfärgad , 1 viltfärgad med hel vit rand i huvudet.

Annons:
kruger
2015-03-09 13:14
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#1

Den stolta pappan Fabian  Lejonhuvad dvärgvädur

kruger
2015-03-09 13:17
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#2

Mamman Astrid . Detta är hennes första kull

kruger
2015-03-12 11:12
#3

Vecka 17  dag Tis 21/4 är dessa underbara små bebisar flyttfärdiga för resan mot nya härliga hem.  Dessa små troll är inte utställningsbara då mamman o pappan saknar stamtavlor,så därför säljes dessa som kel,sällskap.

Har inte kollat könen än men så fort det är gjort så skriver jag ut det här.

1 är tingad = viltgrå med mycket vitt i huvudet

MVH Heidi

Fridaaaa
2015-03-12 11:35
#4

Är mamman verkligen lejonhuvad dvv? Tänkte på öronen och utseendet? Ser ut som lejonhuvad kanin/dvv (eller med lejonhuvad dvv)?

 Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

kruger
2015-03-12 16:16
#5

Enligt  förra ägare så ska mamman vara lejonhuvad kanin . köpte henne & hennes kullsyster när dom var 5 månader gamla.

Pappan till bebisarna är lejonhuvad dvärgkanin.

Överskriften ska det  nog  stå Lejonhuvad kanin/ lejonhuvad dvärgkanin istället för enbart jejonhuvad dvärgkanin :)    Är lite ny gammal med kaniner dock är det första gången med små kaniner någonsin.  Har inte fött upp kaniner på över 30 år :)

Tar tacksamt emot råd & info ! :)

Fridaaaa
2015-03-12 16:24
#6

#5 Lejonhuvad dvärgkanin finns ingen ras som heter 🙂
Lejonhuvad dvärgvädur är nämligen en ras, så korsar man lejonhuvad kanin med t.ex dvärgvädur blir de inte lejonhuvad dvärgvädur 🙂

 Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

Annons:
kruger
2015-03-12 16:36
#7

# 6 Förlåt ! är så van vid o säga lejonhuvad dvärgkanin här hemma så tänkte mig inte riktigt för där 😞Självklart så menar jag pappan är lejonhuvad dvärgvädur och mamman är lejonhuvad kanin ( enligt förra ägaren) så hoppas det stämmer 😮

Tackar för infon 🙂

Fridaaaa
2015-03-12 16:52
#8

#7 Jag tror inte hon är renrasig lejonhuvad kanin om man kollar utseendet.

 Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

kruger
2015-03-13 10:50
#9

#8 Hm,,OK! 😕Kan hon vara lejonhuvad kanin/ dvv då? 

Här är hennes kullsyster. Kanske du kan säga färgen på honorna ?

mamman till ungarna är väl viltgrå , tecknet vet jag inte vad det kallas för. Hon har vitt på sina baktassar också

kruger
2015-03-13 10:53
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#10

Agda kommer här

Fridaaaa
2015-03-13 11:25
#11

#10 Är det mammans kullsyster? Ja då är de definitivt inte lejonhuvad kanin 🙂
Jag skulle säga bara lejonkorsning eftersom man inte vet exakt raser i dem 🙂

Mamman ser ut att vara viltgrå wienertecknad. Agda ser svart ut på bilden av det man ser.

 Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

kruger
2015-03-15 12:35
#12

# 11 tack för info 🙂 Vad kännertecknar en Lejonhuvad kanin då, menar utseende mässigt då ?

Visade en bild på den svarta som är kullsyster till den mamman längst upp.. Hur ser du att dom definitivt inte är lejonhuvade - menar bara väl 🙂är bara intresserad av hur man kännertecknar en lejonhuvad kanin bara ,hehe.

Vore väldigt tacksam för svar o lite mer ingående info om rasen 🙂

Fridaaaa
2015-03-15 16:10
#13

#12 Nu kan jag inte länka för sitter vid paddan men om du googlar lejonhuva kanin och lejonhuvad dvärgvädur så ser du  🙂 Lejonmanade är dem men inte renrasiga lejonhuvade kaniner (mamman och systern alltså)

 Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

Annons:
kruger
2015-03-15 16:56
#14

# 13  Tack, ska  googla lite 🙂

belladoris
2015-03-19 07:50
#15

Vilken uppfödare kommer föräldrarna ifrån? Hur är de i temperament? Var bor du?

kruger
2015-03-19 10:40
#16

tog över dom från en tjej som skulle åka utomlands ,jobb har jag för mig det var så det var akut. Det var meningen att jag bara skulle ha den ena och tjejens kompis skulle ta den andra men hon backade.. Min man tyckte det var lika bra o ta båda då. Det var inga papper med dom så tyvärr vet jag inte uppfödaren i heller 

Dom är så otroligt lugna i temperamentet ,sociala . Sitter gärna framme vid grinden och väntar på att man ska öppna den för o bli klappad eller upplyft i famnen.

Vi bor i Gammalstorp ,Hästveda  ( mellan Hässleholm & Hästveda ) i norra skåne

[Tilde]
2015-03-21 10:02
#17

Söta! 😍 Ja mamman är ingen lejonhuvad utan en lejonblandning. Pappan likaså skulle jag tro. Underbara ungar i vilket fall som helst! 😃

kruger
2015-04-08 22:24
#18

Det finns 5 hanar och 2 honor i den lilla flocken 🙂

Viltgrå wienertecknad = Pojke                                                                                                                      Viltgrå wienertecknad nos = Flicka                                                                                                            Viltgrå = Pojke                                                                                                                                                         Svart wienertecknad = Pojke                                                                                                                        Vit blåögd minst fluffig =Flicka                                                                                                                     Vit blåögd fluffig = Pojke                                                                                                                                   Vit mest fluffig blåögd = Pojke

Upp till toppen
Annons: