Annons:
Etikettallmänt
Läst 941 ggr
[Nettan120]
2015-01-11 11:56

Är hemma torkat godis nyttigare en köpt?

Sen jag har börjat upptäcka svamptorken vi har hemma så har jag börjat torka morötter och äpple lilla tjejen uppskattar detta men inte vår pojke. Men nu är min fråga är det nyttigare med eget godis till kaninerna än köpt? Man vet ju vad som finns i o inga koncentrat och sådant skit.🙂

Annons:
Storip
2015-01-11 12:00
#1

Beror väl på vad du köper för godis 😛 jag ger mina ninisar mest färska grönsaker.

https://sites.google.com/site/vargidetskaniner/home


[krysopras]
2015-01-15 20:56
#2

Hemmagjort godis är nyttigare bla för att man inte tillsätter konserveringsmedel eller socker, osv,  plus att mycket godis man kan köpa t ex yoghurt-drops och fröstänger är väldigt onyttigt  för kaniner som varken ska äta mjölkprodukter eller spannmål, honung och nötter som de där stängerna är gjorda av. Jag har torkat massor av äpple (har många träd) på hösten i min svamptork och mina kaniner älskar det godiset. Det är väldigt bra att förvara, håller sig lätt ett helt år om man förpackar det i glasburkar. Jag har även torkat tunna morots"remsor" skurna med potatisskalare men det öär bara ena kaninen som gillar morot.

I början när jag fick min första kanin köpte jag godis till honom men det gör jag inte länge eftersom jag har lärt mig att det är skadligt. Han blev dålig i magen tillslut, men han blev helt bra igen när jag tog bort allt "fulgodis".

Upp till toppen
Annons: