Annons:
Etiketthälsa-beteende-och-sjukdomar
Läst 784 ggr
Cindy S
10/28/14, 1:58 PM

Dvärgkanin+jättekanin?

Jag har hört delade meningar om ifall två honor av olika storlek kan gå bra eller dåligt. Men var är ERA egna erfarenheter?

Jessica Jones (2015-)

- Sajtvärd för superhjaltefimer.ifokus.se - Medarbetare för halloween.ifokus.se -

Annons:
Evelina!
10/28/14, 2:03 PM
#1

Hade en 1 kg kanin tillsammans med en 5 kg kanin frigående. Gick jättebra.

/Evelina, sajtvärd på löpning, medarbetare på inredning och kaninhoppning

Fridaaaa
10/28/14, 2:09 PM
#2

Omöjligt att svara på det om det går bra eller inte. Visst är det en risk eftersom det är så stor skillnad (tänker på sparkar och så) men kan även gå toppen

 Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

Cindy S
10/28/14, 2:32 PM
#3

#2 Det är därför jag frågar efter erfarenheter, för att se ifall det är lönt att pröva, när det kan gå åt båda hållen. Jag ska ge min frasse en kompis, men pga utrymmsbristen kanske jag borde pröva med dvärg. Det är sällskap vs utrymme jag måste fundera på.

Jessica Jones (2015-)

- Sajtvärd för superhjaltefimer.ifokus.se - Medarbetare för halloween.ifokus.se -

Fridaaaa
10/28/14, 2:34 PM
#4

#3 Fast spelar ingen roll om man har erfarenhet eller inte, för det är "bara" erfarenhet kring just dem ihopsättningarna. För man kan aldrig förutspå det hur det kommer gå, med eller utan erfarenhet 🙂
Kräver inte så mycket mindre utrymme? Tänker, ska ju vara minst 1 kvm för en frasse, så minst 2 kvm hade jag haft till en frasse och en dvärgkanin 🙂

 Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

Cindy S
10/28/14, 3:20 PM
#5

#4

Jag är osäker på vad du menar. Om 80% av de som svarar säger att de försökt men misslyckats, kommer jag inte att försöka. Vice versa om 80% säger att det går.

Det är omöjligt att få fram säker statistik, men det skadar inte att försöka samla data.

Jessica Jones (2015-)

- Sajtvärd för superhjaltefimer.ifokus.se - Medarbetare för halloween.ifokus.se -

Fridaaaa
10/28/14, 5:37 PM
#6

#5 Storleken på kaninen har ingen betydelse om det kommer fungera eller inte, utan personkemin mellan kaninerna 🙂 Har själv 3 honpar här hemma, inga problem, ingen av dem har växt upp tillsammans.
Men det är såklart högre risk att ha två kaniner med så stor storleksskillnad om de börjar slåss eller så.

 Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

Annons:
Upp till toppen
Annons: