Annons:
Etikettköp-sälj
Läst 1328 ggr
Llaura
9/16/14, 1:29 AM

16/9 (S) Kastrerad hane

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Hej!

Min lilla Gubbe längtar efter en kompis (eller i alla fall  väldigt mycket uppmärksamhet och sällskap) och ett mysigt nytt hem!  Gubben är en liten dvärgvädur som är snart 11månader, Madagaskar färgad, och kastrerad. Han bor med mig i min lilla lägenhet, och är väldigt social, nyfiken och en aktiv liten kille. Han får gå runt i lägenheten dygnet runt så han är van vid att få gå runt som han själv vill och inte behöva vara i buren om han inte vill. Han har självklart en bur men han brukar gå dit bara för att äta, använda toalådan eller dricka vatten. Gubbe har alltså lärt sig att använda toalådan, men då och då pluttar han lite hit och dit. Han gillar extremt mycket ett bli klappad och masserad bakom öronen, och vill ha så mycket uppmärksamhet som möjligt. Han gillar verkligen att få uppmärksamhet! Han gillar inte när man tar honom i famn utan föredrar att ha sina tassar säkert på golvet. Att klippa klor kan därför vara lite krävande men inte alltför. 

Jag och Gubbe kommer väldigt bra överens och jag gillar honom otroligt mycket.  Han har en speciell plats i mitt hjärta. Jag känner dock att han är i behov av en kompis och mer sällskap, speciellt med tanke på hans personlighet. Jag bor själv i en så pass liten lägenhet att jag inte kan ta hem en till kanin. Samtidigt känner jag att jag har hela tiden mer och mer att göra med mina studier. Därför letar jag efter ett mysigt och bra hem till Gubben där han skulle kunna leka med andra kaninkompisar eller i alla fall få väldigt mycket sällskap och uppmärksamhet. Vi letar efter ett perfekt hem till lilla Gubben så det är ingen bråttom precis med att hitta ett hem, men om du känner att du kan erbjuda Gubben ett sådant hem som han behöver vore det perfekt! Av samma anledning är priset också sekundärt, huvudsaken är att Gubben kommer till ett kärleksfullt hem. 

Vi finns i Uppsala! Mig når du bäst via mail,  sofy.laura@gmail.com :)

Annons:
Fridaaaa
9/16/14, 10:15 AM
#1

Vänligen läs våra annonsregler.
Har nu ändrat rubriken. Lycka till!

 Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

Llaura
9/16/14, 3:07 PM
#2

Sorry, tack! :)

Upp till toppen
Annons: